Tegoroczne urodziny Gamy są szczególne – jubileusz 15-lecia obchodzi Partnerski Serwis Detaliczny, organizator sieci. Dzisiaj pod jej szyldem działa ponad pół tysiąca placówek w całej Polsce. Jak Gama podsumowuje ostatnie lata działalności?
Koncepcja sieci sklepów spożywczych Gama zrodziła się w 2010 r. w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego. Celem powołania nowej marki było przede wszystkim wsparcie spółdzielni w utrzymaniu lojalności dotychczasowych klientów, przy jednoczesnym pozyskaniu nowej grupy – młodych osób, które oczekiwały od sklepów szerokiego wyboru i szybkiej, kompleksowej obsługi. Gamę zaprojektowano tak, aby łączyła w sobie wyróżniki sklepów spółdzielczych z obowiązującymi standardami sieciowymi oraz wspólną strategią sprzedażową i promocyjną. Koncept opiera się na skali i doświadczeniu spółdzielni Społem, czerpiąc jednocześnie z siły i technologii Grupy Eurocash – wszystko po to, aby jak najlepiej wspierać rozwój sklepów niezależnych na konkurencyjnym rynku.
– 15 lat temu powołano do życia spółkę PSD, tworząc tym samym największą i najsilniejszą organizację spółdzielczą w Polsce. Przez ostatnie 12 lat wspólnie rozwijaliśmy sieć Gama, która nie tylko wspiera przedsiębiorców, ale też dzieli się z nimi zyskami – spółdzielnie Społem mają 50% udziałów w spółce PSD. Pomimo rosnących wciąż cen energii, inflacji i podwyżek płacy minimalnej, nasi partnerzy mieli dobry start w ten rok, a ubiegły zakończyli z bardzo dobrymi wynikami. Gama odnotowała w swoim formacie sprzedaż dużo powyżej średniej rynkowej. Zaobserwowaliśmy także wzrost liczby transakcji. W drugiej połowie tego roku planujemy wiele działań handlowych i marketingowych, wspierających sprzedaż i wzrost liczby klientów w naszych sklepach – mówi Małgorzata Więch, Dyrektor ds. Rozwoju i członek zarządu PSD.
Gama w ostatnich latach postawiła mocno na digitalizację i unowocześnianie placówek, nie tylko poprzez realizowany od jakiegoś czasu rebranding. Sklepy wyposażone są w najnowsze rozwiązania technologiczne dopasowane do sytuacji rynkowej i trendów konsumenckich, a także narzędzia marketingowe wspierające sprzedaż. Klienci Gamy mogą korzystać z aplikacji mobilnej Moja Gama, w której zarejestrowanych jest już 17,5 tysiąca użytkowników. Priorytetem sieci na najbliższe lata jest dalszy rozwój aplikacji i integrowanie kolejnych placówek, tak aby dotrzeć do jak największej liczby konsumentów.
– Współpraca partnerska z PSD i Grupą Eurocash przynosi nam wiele korzyści, umożliwiając m.in. skuteczną konkurencję z dyskontami. Szyld Gamy jest bardzo rozpoznawalny w naszym mieście i regionie. Klienci doceniają nas szczególnie za standard obsługi i asortyment, w tym markę własną. Dużym uznaniem cieszy się też aplikacja Nasza Gama, dzięki której sklepy mogą lepiej dostosowywać ofertę do potrzeb klientów – mówi Krzysztof Zając, Prezes Zarządu Społem Chełm Sp. z o.o.
Sieć o wielkim sercu
Gama stawia na rozwój nie tylko w obszarze biznesowym, ale i społecznym. Przedsiębiorcy współpracujący z Grupą Eurocash są niezwykle zaangażowani w działania społeczne – zarówno te organizowane w ramach sieci, jak i własne inicjatywy. Sklepy Gamy aktywnie uczestniczą także w kampanii Grupy Eurocash ,,Szanujemy, nie marnujemy!”, której celem jest edukacja i zapobieganie stratom żywności w sklepach.
Sieć stawia równie mocno na rozwój i edukację swoich pracowników – od 2011 r. przeszkolonych zostało w sumie ponad 15 tys. sprzedawców, kierowników sklepów oraz pracowników działów handlowych partnerów Gamy.
– W ramach uczestnictwa w sieci mamy dostęp do cennego know-how. Uczestniczymy w kursach Akademii Umiejętności Eurocash, konferencjach PSD oraz szkoleniach dla kierowników i sprzedawców sklepów Gama. W efekcie jesteśmy w stanie coraz lepiej wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – podsumowuje Krzysztof Zając.
źródło: Eurocash
Oprac.: Klaudia Walkowiak