Grupa Aldi Nord otwiera swój 5-tysięczny sklep

Detal/Hurt

Grupa Aldi Nord otwiera swój 5-tysięczny sklep

14 kwietnia 2021

Dziś, tj. 14 kwietnia 2021 r. w Cala Millor na Majorce został otwarty 5-tysięczny sklep Grupy Aldi Nord. Jest to 336. sklep Aldi w Hiszpanii, a spółka z tego kraju zaplanowała na ten rok 40 nowych otwarć. W Polsce Aldi do końca roku będzie miał 200 sklepów i z każdym kolejnym rokiem ta liczba ma wzrastać.

Nowy, 5-tysięczny sklep Grupy Aldi Nord jest jednocześnie 9. sklepem sieci na Majorce. Zgodnie z wytycznymi Grupy Aldi Nord został on wyposażony w najnowsze proekologiczne rozwiązania, w tym oświetlenie LED oraz technologię umożliwiającą użycie dwutlenku węgla w systemach chłodniczych. Na parkingu sklepu klienci znajdą stację do ładowania pojazdów elektrycznych.

– Chcemy wzmocnić swoją obecność w strategicznych dla nas regionach i dotrzeć do obszarów, w których jeszcze nie jesteśmy obecni. Rozwój sieci we wszystkich  krajach grupy odbywa się zgodnie z naszą misją – Aldi oferuje konsumentom najwyższej jakości produkty, w możliwie najniższych cenach – mówi Valentin Lumbreras, Prezes Aldi Supermercados S.L.

Choć rozwój sieci Aldi Nord odbywa się głównie w sposób organiczny, spółki Grupy systematycznie badają również potencjał, jaki może wynikać z przejęć. Największą jak dotąd akwizycją w historii Grupy było przejęcie w 2020 roku przez Aldi France 549 sklepów i 3 magazynów Grupy Casino.

W Polsce Aldi liczy aktualnie 169 sklepów. W tym roku sieć planuje otwarcie 45 nowych obiektów oraz inwestycje w zieloną energię. Do końca 2021 roku sklepy sieci będą dostępne w większości województw w Polsce.

– Konsekwentnie stawiamy na rozwój sieci w Polsce i mimo pandemii, nie zwalniamy tempa – mówi Tomasz Gawlik, Dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji sieci Aldi w Polsce. W drugiej połowie kwietnia otwieramy 170. sklep i czekamy na otwarcie dwusetnego sklepu jeszcze w tym roku. Nasza ekspansja, podobnie, jak otwarcie 5. tysięcznego sklepu całej Grupy Aldi Nord, jest realizowana zgodnie z planami zwiększenia rozpoznawalności marki i dotarcia do coraz szerszego grona klientów, dla których Aldi stanie się sklepem codziennych i ulubionych zakupów – dodaje Gawlik.