GfK:  Wody mineralne markowe kupowane częściej niż wody marek własnych

Aktualności

GfK: Wody mineralne markowe kupowane częściej niż wody marek własnych

13 maja 2014

W okresie od kwietnia 2013 r. do marca 2014 r., pojedyncze polskie gospodarstwo domowe zakupiło przeciętnie 98 litrów wody gazowanej, wydając na ten cel średnio 80 zł oraz 124 litry wody niegazowanej, wydając na zakupy tej podkategorii średnio 120 zł. Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów wody mineralnej, w podanym okresie gospodarstwa domowe kupowały wodę gazowaną przeciętnie 20 razy. W przypadku wody niegazowanej było to 27 aktów zakupowych.

– Pomimo wyższej ceny, produkty markowe były 1,5 raza częściej kupowane niż produkty marek własnych sieci. Produkty markowe, które na polskim rynku wody mineralnej zyskały najbardziej to Żywiec Zdrój, Cisowianka i Muszynianka – mówi Weronika Swaczyna, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

źródlo: Instytut GfK