91% sieci handlowych chce ograniczyć druk gazetek i przenieść je do formatu elektronicznego – informuje „Rzeczpospolita”.
Z analizy wynika, że gazetki sieci handlowych są bardzo popularne wśród Polaków. 88% kupujących zawsze lub często przegląda gazetki przed zakupami, natomiast 65% osób przeglądających gazetki dokonuje zakupów niemal codziennie. Największym zainteresowaniem cieszą się publikacje dyskontów.
Widać, że sieci coraz częściej przenoszą swoje oferty promocyjne do formatu elektronicznego tłumacząc to redukcją kosztów druku i kolportażu, troską o środowisko oraz zmieniającymi się potrzebami współczesnych kupujących. Carrefour wstrzymał druk gazetek od początku 2019 r., zgodnie z realizacją strategii „Carrefour 2022”. Dyrektor handlowy Biedronki, Alessandro Nogueira przyznał, że w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku sieć przygotowała 145 folderów reklamowych, które w coraz większym stopniu komunikowane są przez urządzenia elektroniczne.
Źródło: Rzeczpospolita
Foto: Pixabay