Franczyza – elastyczna forma współpracy

Wywiady

Franczyza – elastyczna forma współpracy

Rozmowa z Benjaminem Ferte – Członkiem Zarządu SCAPR oraz współautorem Konceptu Power. Na łamach “Poradnika Handlowca” opowiedział nam o tym, jak wygląda koncept i nakreślił formę współpracy z franczyzobiorcami.

W jaki sposób franczyza zdobywa przewagę w stosunku do supermarketów i dyskontów?

Franczyza to elastyczna forma współpracy, która zapewnia wsparcie w prowadzeniu przedsiębiorstwa. Jednocześnie nie pozbawia handlowców swobody działania. Dzięki dostępowi do know-how Grupy, przedsiębiorcy mogą czuć się pewniej, podejmując decyzje związane z rozwojem swojego sklepu.

Jaki jest Państwa sposób współpracy z franczyzobiorcami?

Koncept Intermarché pozwala przedsiębiorcom wy – brać odpowiednią dla nich formę współpracy w zależności do ich potrzeb. Właściciele sklepów mają dostęp do towarów znajdujących się w magazynie centralnym Grupy, mogą też decydować o tym, jakie produkty oferują swoim klientom. To od nich zależy również kształtowanie polityki cenowo-kadrowej i wiele innych kwestii związanych z prowadzeniem działalności. Intermarché to także jedyna sieć, która umożliwia franczyzobiorcom rozwój w strukturze firmy oraz współdecydowanie o strategicznych kwestiach. Zarząd sieci złożony jest z właścicieli sklepów. Franczyzobiorcy sprawują nadzór nad wszystkimi strukturami centralnymi. Stawiamy na rozwój marek własnych. Obecnie posiadamy ponad 1200 referencji, ale mamy nadal na tym polu miejsce do rozwoju. Produkty naszych marek w dużej części reprezentują segment podstawowy – są to produkty generyczne o bardzo dobrej jakości i konkurencyjnej cenie. Oferta jest również uzupełniona produktami z segmentu średniej półki cenowej i premium.

Co według Państwa jest najważniejsze w skutecznym profilu ofertowym: niska cena, odpowiednia pozycja, czy wysoka jakość?

Dla naszych klientów najważniejsze jest, aby oferowane produkty były przystępne cenowo przy jednoczesnym zachowaniu dobrej jakości. Duży nacisk kładziemy na rozbudowaną ofertę produktową. Dla klientów ważna jest również wygoda dokonywania zakupów. Stawiamy obecnie na rozwój konceptu Power. Wiąże się on m.in. ze zmianą układu sklepów Intermarché na jeszcze bardziej intuicyjny oraz z poszerzeniem asortymentu o produkty ekologiczne, bio, fit i dania gotowe. Rozwijamy także usługę Intermarché Drive, która pozwala na szybkie, proste i bezpieczne zakupy przez Internet z odbiorem w dogodnym dla klienta momencie.

Przeczytaj także: Franczyza – Polska specjalność