Kantar Millward Brown opublikował po raz dwunasty ranking „BrandZTM Top 100 Most Valuable Global Brands”. Wśród stu najcenniejszych światowych marek znaleźli się także przedstawiciele branży FMCG.
Ranking został zdominowany przez firmy z sektora technologicznego. Spośród stu firm w zestawieniu znalazły się także sieci handlowe, producenci żywności oraz wyrobów tytoniowych, a także sieci handlowe. Dominują firmy ze Stanów Zjednoczonych: 13. Marlboro (marka papierosów), 14. Coca-Cola (marka napojów), 31. Walmart (sieć supermarketów), 40. Budweiser (producent piwa), 64. Pampers (producent pieluszek), 71. Colgate (producent pasy do zębów), 72. CostCo Wholesale (sieć sklepów magazynowych), 85 Gilette (producent przyborów do golenia), 95. Lowe’s (sieć hipermarketów), 98. Pepsi (marka napojów).
Ponadto w rankingu znalazły się: 34. Moutai (chiński producent alkoholu), 44. L’oreal Paris (francuski producent kosmetyków) oraz 93. Aldi (niemiecka sieć dyskontów).
Foto: Pixabay