Wartość sprzedaży netto w roku obrotowym 2018 wyniosła 8987mln euro. Nastąpiło przyspieszenie wzrostu organicznego sprzedaży do poziomu +6% wobec wzrostu 3,6% w roku obrotowym 2017.
Sprzedaż była bardzo wysoka, a jej dynamika miała solidne podstawy na szerokim spektrum rynków: Ameryki +6%, Europie +2%, Azji i reszcie świata +9%.
Wzrost Strategicznych Marek Międzynarodowych przyspieszył do +7% vs. +4% w roku obrotowym 2017. 11 z 13 marek rośnie, 6 marek poprawiło swoje wyniki wobec wartości z roku obrotowego 2017
Zysk operacyjny za rok obrotowy 2018 wyniósł 2358 mln euro. Marża operacyjna w ujęciu organicznym wyniosła +14 punktów bazowych, ale marża zaraportowana spadła o -34 punkty bazowe ze względu na niekorzystne różnice kursowe (-180 mln euro).
Odnotowano wysoki poziom wolnych środków pieniężnych, który wzrósł do 1433 mln euro, +10% vs. rok obrotowy 2017, skutkiem czego nastąpiło zmniejszenie zadłużenia netto o 889 mln euro do 6 962 mln euro.
– Rok fiskalny 2018 zakończyliśmy z bardzo dobrymi wynikami. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii, wypracowaliśmy znaczące efekty zarówno w zakresie sprzedaży, ale także związane z inwestycjami. Podnieśliśmy dynamikę wzrostu sprzedaży netto i zdywersyfikowaliśmy jej strukturę, zwiększając przy tym poziom marży – mówi Alexandre Ricard, Prezes i Dyrektor Generalny.