Działania marketingowe a ich odbiór ze względu na płeć

Aktualności

Działania marketingowe a ich odbiór ze względu na płeć

Instytut GfK przeprowadził badania, które dowodzą, że płeć ma znaczenie dla odbioru działań marketingowych stosowanych przez sklepy. Marketing POS w postaci kuponów, zniżek, próbek produktów czy ekspozycji na terenie sklepów ma ogromne znaczenie w sprzedaży. Zarówno kobiety jak i mężczyźni zgadzają się w kwestii znaczenia informacji o produkcie znajdującej się obok niego na półce ( mężczyźni – 43%, kobiety – 45%). Niewielka rozbieżność pojawia się w przypadku kuponów i broszurek lub ulotek. Te formy aktywności istotne są dla 42% kobiet i 39% mężczyzn w przypadku kuponów. W kwestii broszurek/ ulotek głosy rozkładają się: 41% dla kobiet i 33% dla mężczyzn. Mężczyźni będący na zakupach biorą pod uwagę próbki produktów, porównywarki cen oraz ekspozycje na terenie sklepów. Te elementy są istotne dla 40% mężczyzn. Badanie GfK zostało przeprowadzone na próbie 20 tys. konsumentów w wieku 18+ z 20. krajów.

Zdjęcie: pixabay.com.pl