Duże spadki odwiedzalności galerii handlowych z powodu lockdownu

Detal/Hurt

Duże spadki odwiedzalności galerii handlowych z powodu lockdownu

14 kwietnia 2021

Ograniczenie działalności galerii handlowych odbija się na wynikach ich odwiedzalności. Ta w dni handlowe w zeszłym tygodniu sięgnęła 44% rezultatów odnotowanych w analogicznym okresie 2019 roku, kiedy to centra handlowe działały jeszcze bez zakłóceń.

Ruch w galeriach w drugim tygodniu kwietnia rozłożył się równomiernie od wtorku do czwartku. W weekend zauważalny był wzrost liczby klientów w obiektach. Wielkanocny poniedziałek (5 kwietnia) i niedziela (11 kwietnia) to dni niehandlowe.

Na ogólnopolskim lockdownie najbardziej tracą duże obiekty handlowe o powierzchni przekraczającej 60 tys. mkw. GLA (powierzchni najmu brutto) – ich średnia odwiedzalność w badanym okresie oscylowała wokół 30% analogicznego tygodnia 2019 roku.

Dane w ujęciu regionalnym wskazują na niewielkie różnice w poziomach odwiedzalności w poszczególnych regionach Polski. Najwyższą odwiedzalność zaobserwowano w regionach centralnym i południowym, a najniższą na wschodzie kraju.