Czy Mazowsze skutecznie walczy z otyłością?

Aktualności

Czy Mazowsze skutecznie walczy z otyłością?

06 grudnia 2017

Z wyników badania „Dlaczego edukacja żywieniowa w Polsce jest potrzebna?”, które zostało przeprowadzone na zlecenie SGGW i sfinansowane przez Fundację Carrefour, wynika, że w centralnym regionie Polski częściej niż w innych regionach stwierdza się prawidłową masę ciała. Badanie zrealizowano na potrzeby trzeciej edycji programu edukacyjno-badawczego „ABC Zdrowego Żywienia”.

Wyniki ogólnopolskiego badania „Dlaczego edukacja żywieniowa dzieci w Polsce jest potrzebna?” wskazują, że w centralnej części Polski częściej niż w innych regionach dzieci jako przekąskę wybierają produkty mleczne. Poza tym dzieci z tego obszaru częściej niż w innych regionach uczęszczają na zajęcia pozalekcyjne. W regionie tym szczególną uwagę należy zwrócić na regularność posiłków, a zwłaszcza spożywanie śniadań i obiadów przez dzieci – w tym regionie posiłki te pomijane są częściej niż w innych częściach Polski.

– Zrealizowane na potrzeby projektu badanie „Dlaczego edukacja żywieniowa dzieci w Polsce jest potrzeba?” pokazało nam, że dużo jest jeszcze do zrobienia w kwestii edukacji żywieniowej – nie tylko dzieci, ale także ich rodziców. Mimo faktu, że dwie pierwsze edycje programu „ABC Zdrowego Żywienia”, zrealizowanego dzięki grantowi Fundacji Carrefour, przyniosły zauważalny wzrost świadomości żywieniowej osób uczestniczących w warsztatach, to wciąż widoczna jest potrzeba dalszego kształcenia w tym zakresie – powiedziała prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW, koordynator projektu „ABC Zdrowego Żywienia”.

– Carrefour chętnie wspiera wartościowe inicjatywy, które mają realny wpływ na poprawę jakości życia naszych klientów. Program „ABC Zdrowego Żywienia” przynosi właśnie taki efekt i edukuje najmłodsze pokolenie, które ma coraz większy wpływ na decyzje zakupowe całej rodziny. Mam nadzieję, że nasze działania pozwolą nauczyć dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, które zostaną zapamiętane przez nie na całe życie – powiedział Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.