W 2020 r. skumulowana wartość obrotów w obiektach handlowych pozostała na minusie dla wszystkich kategorii produktów. Jaka przyszłość czeka galerie handlowe w 2021 roku? Eksperci Cushman & Wakefield w najnowszym raporcie „Trends Radar vol.3” przedstawiają prognozy i kierunki rozwoju sektora handlowego.
Poniżej prezentujemy niektóre z tych prognoz.
Nowe technologie w handlu
Wzrasta znaczenie nowych technologii, zarówno w handlu stacjonarnym, jak i elektronicznym. Rozwijają się takie rozwiązania, jak np. wirtualne przymierzalnie. Eksperci widzą również trend w nowopowstających platformach Market Place, zrzeszających najemców centrów handlowych.
Odłożone oszczędności
Zdaniem ekspertów po ustaniu pandemii zauważalny będzie wzrost wydatków konsumpcyjnych. Już teraz wdrażane są nowe rozwiązania w branży gastronomicznej i rozrywkowej pozwalające na zaspokojenie popytu konsumentów na korzystanie z tego typu lokali przy jednoczesnym zachowaniu reżimu sanitarnego.
Wrażliwość na cenę
– Innym trendem, który zaobserwowaliśmy w czasie trwania pandemii, jest zdecydowana wrażliwość na cenę. Widzimy wzrost popularności marek o profilu ekonomicznym, przy jednoczesnym wzroście znaczenia marek niszowych oferujących bardzo wysoką jakość. Obserwujemy także w zrost znaczenia handlu odzieżą używaną– podkreśla Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield.