Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield została wyłącznym agentem komercjalizującym dodatkowe powierzchnie, powstałe po przebudowaniu największych hipermarketów do formatu hipermarketu kompaktowego.
Jednym z obserwowanych europejskich trendów na rynku powierzchni handlowych jest wzrost znaczenia mniejszych formatów handlowych. Nasycenie rynku w głównych aglomeracjach oraz widoczne zmiany w zachowaniu i oczekiwaniach klientów wpływają na zmiany w planowanej podaży obiektów handlowych, na którą w najbliższych latach będą się składać głównie małe centra typu „convenience”, parki handlowe i obiekty wielofunkcyjne. Analitycy Cushman & Wakefield wskazują, że 40% nowej podaży w Polsce w 2019 r. zostanie dostarczona na rynki, których populacja nie przekracza 200 000 mieszkańców.
Zmiany zwyczajów zakupowych Polaków (obserwowane również wśród mieszkańców innych części świata) polegające na dokonywaniu częstszych zakupów spożywczych w mniejszych supermarketach, dyskontach i sklepach osiedlowych zlokalizowanych blisko domu, wymusiły potrzebę optymalizacji w sieciach dużych hipermarketów spożywczych.