CSR firmy staje się coraz ważniejszy dla konsumentów

Aktualności

CSR firmy staje się coraz ważniejszy dla konsumentów

Na to w jaki sposób zachowują się przedsiębiorcy duży wpływ maja konsumenci. Ich siła sprawcza nie jest jeszcze odpowiednio wykorzystywana. Klienci coraz większą uwagę zwracają na to, w jaki sposób powstał produkt, czy w następstwie procesu obciążającego środowisko itd. Jednak jeszcze nie to decyduje o wyborze danego produktu. Mimo tego eksperci uważają, że im więcej klientów będzie wybierać artykuły wyprodukowane w firmach bazujących na CSR tym więcej będzie takowych producentów – Rola konsumentów w kształtowaniu postępowania przedsiębiorców jest nie do przecenienia. Chyba wszyscy czekamy na wielką rewolucję w postępowaniu konsumentów. Oczywiście mamy wiele akcji, które były fenomenalnie skuteczne, a zainicjowane przez konsumentów na skutek nieodpowiedzialnych działań firm. Natomiast niestety jest tak, że siła konsumentów jest ciągle siłą drzemiącą, niewykorzystywaną – mówi Artur Nowak-Gocławski z ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych, członek Koalicji Prezesi-wolontariusze.

Na zwiększenie świadomości konsumentów i przedsiębiorców wpływają organizowane konkursy, jak np. Dobroczyńca Roku. Tegorocznym hasłem jest „Wybieraj dobro” – Dzięki takiemu konkursowi konsument może w świadomy sposób dokonać swoich wyborów. Dobre praktyki z różnych obszarów, od ekologii po społeczne zaangażowanie, pozwalają też na to, aby opowiedzieć ciekawą historię, aby nie mówić językiem naukowym, specjalistycznym, który nie dociera do przeciętnego konsumenta – wskazuje Paweł Łukasiak prezes Akademii Rozwoju Filantropii.

Źródło: newseria.pl