Z badania aplikacji Listonic wynika, że 51% Polaków robi zakupy kilka razy w tygodniu. Pandemia spowodowała spadek, ale teraz odwiedzalność sklepów spożywczych rośnie. Okazuje się, że w br. w porównaniu z 2021, liczba klientów w placówkach handlowych wzrosła o kilkanaście procent.
Zniesienie obostrzeń to jedne z czynników, które przyczyniły się do wzrostu liczby klientów w sklepach. Według Aleksandry Tabaczyńskiej z biura prasowego sieci Biedronka, istotny wpływ na statystyki miała także rosyjska agresja na Ukrainę, która nie tylko przyczyniła się do masowej migracji, ale także obudziła w Polakach chęć niesienia pomocy.
Kryterium wyboru
84% Polaków w badaniu wskazało, że najważniejszym kryterium wyboru sklepu stanowi dla nich bliskość. Nieco ponad 30% kieruje się promocjami. Niestety, procent tych osób może niedługo wzrosnąć ze względu na rosnące ceny.
źródło: Rzeczpospolita