Co wpływa na cennik pozycjonowania?

Aktualności

Co wpływa na cennik pozycjonowania?

04 kwietnia 2022

Firmy, które decydują się na założenie swojej strony internetowej, muszą liczyć się z koniecznością konkurowania o pozycję odnośnika do niej w wyszukiwarce. Właśnie temu służy pozycjonowanie witryn. Często pojawiają się pytania o ceny za tego typu usługi. Ty też zastanawiasz się, jaki będzie koszt? Zatem przeczytaj ten artykuł!

Czym jest pozycjonowanie stron?

Terminem tym określa się szereg procesów mających na celu zwiększenie widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach (w Polsce chodzi zazwyczaj o Google). Dzięki temu, że serwis wyświetlany jest wyżej w rezultatach wyszukiwania, internauci łatwiej do niego docierają, a tym samym – istnieje większe prawdopodobieństwo, że skorzystają z usług konkretnej firmy.

Na to zadanie składają się różne czynności, począwszy od spraw ściśle technicznych, związanych z funkcjonowaniem samej witryny, przez linkowanie pod konkretne frazy, aż po linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Dodatkowo każde z tych zadań musi być wykonywane z określonymi zasadami, aby ostateczna strona była dopasowana do wymagań algorytmów Google. A co wpływa na cennik za pozycjonowanie?

Co wpływa na cennik pozycjonowania?

Na koszty takich usług oddziałuje mnóstwo różnych czynników, w tym związanych z samą kondycją strony, jak i usługami, jakie wykonuje agencja. Profesjonalna firma, zajmująca się windowaniem witryn internetowych w SERP-ach, w cenę wlicza m.in.:

  • wykonanie niezbędnych audytów,
  • optymalizację kodu,
  • linkowanie pod konkretne frazy,
  • tworzenie i publikowanie na stronie unikalnych treści,
  • wdrażanie strategii linkowania.

Ponadto na cennik za pozycjonowanie wpływa branża i konkurencja, z jaką zmaga się konkretne przedsiębiorstwo, rynek docelowy (czy wykonywane będą zadania z zakresu SEO lokalnego, czy szerokiego), na jakim działa oraz trudność i liczba fraz kluczowych.

Dodatkowo do kosztów tej usługi należy doliczyć m.in. bieżącą sytuację serwisu. Liczy się także aktualna pozycja w wynikach wyszukiwania. Ostatecznie – wiele agencji uzależnia również koszty od czasu trwania umowy, zwykle oferując promocyjne ceny za wybór dłuższego wsparcia. Jak widać, cennik za pozycjonowanie zależy od wielu, w tym indywidualnych, czynników.

Dlaczego warto korzystać z usług agencji SEO?

Czy zadania z zakresu pozycjonowania można wykonać samemu? Owszem – istnieje taka opcja. Jednak wymaga to znajomości określonych zasad oraz narzędzi wspierających procesy SEO. W przeciwnym wypadku wszystkie starania niekoniecznie przyniosą oczekiwane rezultaty. Dlatego firmy decydujące się na założenie strony często sięgają po wsparcie ekspertów działających w agencjach SEO. Nie tylko przeprowadzą oni wszelkie niezbędne prace, optymalizując działanie serwisu, jak i treści na nim (często też wzbogacając o nowe teksty), ale i mogą zaoferować szereg innych usług, w tym m.in. kampanie w Google Ads.

Postaw na współpracę z doświadczonymi specjalistami

Wiedząc już, co mniej więcej składa się na cennik za usługi pozycjonowania, będzie Ci łatwiej wybrać firmę, z którą zechcesz współpracować. Pamiętaj, że najlepsi są partnerzy mający bogate portfolio. Zwróć też uwagę, czy dana agencja współpracowała z przedsiębiorstwami o podobnym profilu. To ważne, gdyż oznacza, że ma potrzebne doświadczenie.

Artykuł zewnętrzny