CMR: Sprzedaż produktów z certyfikatem BIO w sklepach małoformatowych do 300 m2

Aktualności

CMR: Sprzedaż produktów z certyfikatem BIO w sklepach małoformatowych do 300 m2

28 lutego 2023

Jak wynika z danych CMR, w okresie od stycznia do września 2022 r. kategoria produktów BIO zanotowała spadek wartości sprzedaży względem analogicznego okresu rok wcześniej. Udział produktów ekologicznych w całkowitej sprzedaży sklepów małoformatowych do 300 m2 nie przekraczał nawet 0,5%. W trzecim kwartale ubiegłego roku klienci mieli do wyboru średnio 5 produktów z certyfikatem i mogli kupić je w 4 na 10 sklepów małego formatu.

Najczęściej na półce można było znaleźć ekologiczne jajka, roślinne zamienniki nabiału, soki i napoje oraz jogurty. Produkty z certyfikatem BIO kupowane były zazwyczaj podczas większych zakupów. W trzecim kwartale 2022 r. średnia wartość paragonu, na którym się pojawiały, była dwukrotnie wyższa, niż średnia wartość wszystkich paragonów w sklepach małoformatowych. W koszykach, do których trafiały produkty ekologiczne, najczęściej pojawiała się również woda czysta, mleko, soki, nektary i napoje niegazowane. Dużo częściej niż we wszystkich koszykach, pojawiały się tam kategorie kojarzone ze zdrowym odżywianiem, takie jak roślinne zamienniki nabiału, batony owocowe, płatki zbożowe czy pieczywo chrupkie. Z kolei rzadziej niż zwykle na paragonie z produktami ekologicznymi mogliśmy znaleźć wódki, piwo,  papierosy.

Joanna Gackowska-Paszkiewicz
Analityk danych sprzedażowych CMR