Mondelēz International, Inc. (Nasdaq: MDLZ) ogłosił 4 lipca 2022 r. formalne włączenie do swoich struktur niedawno zakupionej firmy Chipita Global S.A. – dynamicznie rozwijającego się lidera kategorii wypiekanych przekąsek w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dzięki umowie przejęcia zawartej w styczniu 2022 r. Mondelēz International poszerza swoje europejskie portfolio o szeroką gamę wypiekanych przekąsek – kategorii cieszącej się stale rosnącym zainteresowaniem. Produkty Chipita docierają obecnie do dwóch miliardów konsumentów w ponad 50 krajach.
– To ekscytujący historyczny moment, w którym Mondelēz International i Chipita formalnie się łączą, stając się jedną firmą. Po sześciu miesiącach przygotowań możemy skupić się na realizacji naszego celu – innowacyjnym rozwijaniu marek Chipita na dotychczasowych i nowych rynkach. Pozycja lidera w kategorii wypiekanych przekąsek przyczyni się do przyspieszenia wzrostu Mondelēz International. Umacniamy naszą pozycję na rynku europejskim, niezmiennie kierując się misją: właściwe przekąski, na odpowiedni moment, wyprodukowane w odpowiedzialny sposób – komentuje Vince Gruber, Prezydent Mondelēz Europe
– Połączenie z firmą Chipita to nie tylko poszerzenie portfolio Mondelēz International o ulubione przez konsumentów przekąski oraz nowe możliwości wprowadzania innowacji produktowych, ale przede wszystkim to zespół świetnych specjalistów, którzy dołączają do naszej organizacji. Bardzo się cieszę, że od początku lipca w naszej firmie powitamy nowe koleżanki i kolegów, zarówno z części komercyjnej Chipity, jak i z fabryki w Tomaszowie Mazowieckim, która będzie ósmym zakładem produkcyjnym Mondelez w Polsce – podkreśla Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający, Mondelez Polska i kraje bałtyckie.
źródło: Mondelez Polska
Przeczytaj także: Strata podatkowa – jakie mamy możliwości