Kupuj Polskie to promocyjny projekt dla najlepszych polskich marek, stworzony przez redakcję TV Expo przy wsparciu Polskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorców. Projekt jest realizowany we współpracy z Chatą Polską, w której zostały zrealizowane zdjęcia do spotu.
Kampania reklamowa ma na celu wzmocnienie bardzo pozytywnej dla polskiej gospodarki i krajowych producentów tendencji. Potrzeba wspierania krajowego rynku oraz pozytywnie kojarzonych, tradycyjnych towarów jest ważnym zadaniem marketingowym dla firm krajowych, rywalizujących z zagranicznymi podmiotami, dysponującymi często większymi możliwościami, przede wszystkim finansowymi.
Firmy biorące udział w kampanii Kupuj Polskie zostały zaprezentowane w spocie reklamowym, emitowanym od 14 do 26 marca na najważniejszych antenach telewizyjnych – TVP1, TVP2, POLSAT i TVN. W spocie wystąpił rozpoznawalny i lubiany przedstawiciel młodego pokolenia, zwycięzca MasterChef’a Damian Kordas, który ze swoją dziewczyną idą do sklepu Chaty Polskiej, aby wybrać produkty na wspólną kolację. Niczym duchy towarzyszą im husarze, ubrani w historyczne, imponujące stroje ze skrzydłami. Te historyczne postacie, nawiązują do ekranizacji trylogii Sienkiewicza, czy etosu bitwy pod Wiedniem, mają wzbudzić pozytywne, patriotyczne skojarzenia. Gdy bohater spotu zbliża się do polskiego produktu husarze uśmiechają się, akceptując trafny wybór. Całość ma przekaz lekki, humorystyczny, ale pobudzający uczucia patriotyczne konsumentów oraz ich dobre skojarzenia z polskimi markami.
Na koniec pada hasło: Kupuj Polskie! To najlepszej jakości – polskie produkty!