Potwierdziły się informacje brazylijskich mediów z początku lutego – oddział sieci Carrefour w Brazylii zamierza nabyć 30 sklepów należących w tym kraju do Makro.
Wartość transakcji szacowana jest na około 453 miliony dolarów (1,95 mld brazylijskich reali) – za tyle pieniędzy Carrefour nabędzie 30 placówek cash & carry Makro w Brazylii (22 placówki wraz z nieruchomościami oraz 8 na wynajmowanych powierzchniach, łącznie 165 tys. mkw. powierzchni sprzedażowej), które w ciągu roku od zamknięcia transakcji miałyby zacząć funkcjonować pod szyldem sklepów Atacadão. W 2019 r. wspomniane sklepy zanotowały sprzedaż brutto na poziomie 651 mln dolarów – zgodnie z oczekiwaniami Carrefoura po dokonaniu transakcji sprzedaż w nich miałaby zwiększyć się o ponad 60%.
Aby transakcja faktycznie miała miejsce, potrzebna jest zgoda CADE – brazylijskiego organu antymonopolowego. W przypadku jej zatwierdzenia, holenderski SHV Holdings – operator Makro w Brazylii – pozostanie właścicielem 24 placówek Makro w stanie Sao Paulo.