Podczas gali HR Awards Ceremony, firma Carrefour Polska po raz trzeci została wyróżniona certyfikatem HR Najwyższej Jakości, tym razem w kategorii „Dialog międzypokoleniowy w zarządzaniu różnorodnością”. Jury doceniło działania firmy na rzecz budowania dialogu w procesie podnoszenia kwalifikacji obecnych i przyszłych menedżerów.
Certyfikat Najwyższej Jakości jest przyznawany przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami firmom wyróżniającym się najlepszymi praktykami w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim i stanowi gwarancję wiarygodności pracodawcy dla potencjalnych pracowników. Badanie certyfikacyjne koncentruje się na praktycznym wymiarze polityki i narzędzi stosowanych przez firmę.
– Różnorodność jest jedną z kluczowych kwestii w zakresie zarządzania pracownikami. Odpowiednio dobrany zespół nie tylko pracuje efektywniej, ale także wpływa na inspirującą wymianę opinii i pomysłów oraz lepsze zrozumienie naszych klientów – mówi Justyna Orzeł, Dyrektor Zasobów Ludzkich w Carrefour Polska.
Carrefour, jako członek European Alliance for Apprenticeships, zarządza różnorodnością tworząc autorskie programy rozwojowe oparte na międzypokoleniowym dialogu, wymianie wiedzy i mentoringu. W tym celu powstał Smak Kariery – program i centrum szkoleniowe, gdzie spotykają się młodzi ludzie, dopiero rozpoczynający swoją karierę zawodową oraz doświadczeni profesjonaliści z długoletnim stażem. Jednym z jego filarów jest Apetyt na handel, w którym rocznie udział bierze blisko 60 pracowników oraz kandydatów zewnętrznych. Wspólnie zdobywają wiedzę i kompetencje podczas półrocznego programu szkoleniowego, a następnie obejmują stanowiska menedżerskie.
W październiku tego roku Carrefour otworzył swój najnowocześniejszy sklep w Polsce. Kadrę zarządzającą tworzą zarówno doświadczeni pracownicy z długim stażem, jak i młodzi absolwenci programu Apetyt na Handel, którzy wzięli udział w projekcie „Carrefour Posnania” i wypracowali autorskie rozwiązania digital oraz nowe koncepty handlowe.
Z potencjału różnorodności i wymiany perspektyw w codziennej praktyce biznesowej korzysta także Zarząd Carrefour oraz młodzi liderzy. Innowacyjna formuła shadowingu pozwala dyrekcji wykonawczej i młodym pracownikom pokolenia Y pochodzącym z różnych działów, dzielić się perspektywą, wymieniać doświadczeniami i konsultować kluczowe dla firmy decyzje.