Carlsberg Polska: „Czwarty składnik – Ludzie Browaru Okocim”

Aktualności

Carlsberg Polska: „Czwarty składnik – Ludzie Browaru Okocim”

„Czwarty składnik – Ludzie Browaru Okocim” to pierwszy film dokumentalny w historii Carlsberg Polska. Materiał, który powstał z okazji 180-lecia Browaru Okocim w Brzesku, oddaje głos tym, którzy przez dziesięciolecia współtworzyli historię jednego z najstarszych i najbardziej zasłużonych browarów w kraju – jego pracownikom.

Tytuł filmu odwołuje się do trzech podstawowych składników niezbędnych do warzenia piwa: chmielu, słodu i wody. Jednak, żeby piwo powstało, niezbędny jest czwarty składnik – człowiek. Bez ludzkiej wiedzy, doświadczenia i zaangażowanie nie ma wyśmienitego piwa. Dlatego do uczestnictwa w dokumencie zaproszeni zostali byli i obecni pracownicy Browaru Okocim, którzy dzieląc się osobistymi wspomnieniami pokazali jak tworzyli historię browaru.

Materiał zrealizowany z okazji 180-lecia Browaru Okocim, skupia się na ostatnich 50 latach funkcjonowania browaru – okresie dotychczas najmniej udokumentowanym. Historia browaru ukazana została na tle rozwoju kategorii piwa w Polsce, co tworzy atrakcyjny materiał nie tylko dla miłośników samego Okocimia. Znajdziemy tam opis tego jak zmieniała się kultura picia piwa w Polsce i dokąd dziś zmierza kategoria piwa.

Film miał swoją premierę podczas uroczystości jubileuszu 180-lecia Browaru Okocim, które odbyły się 24 kwietnia w Brzesku, miejscu, gdzie w 1845 roku browar został założony przez zdolnego i przedsiębiorczego Jana Ewangelistę Goetza, w spółce z kupcem Józefem Neumannem i Julianek Kodrębskim.

– „Czwarty składnik – Ludzie Browaru Okocim” stanowi nowatorskie podejście do komunikacji firmy. Stawia w centrum autentyczne historie i doświadczenia pracowników, opowiedziane ich własnym językiem. Uzmysławia, że wyśmienity produkt, jaki konsumenci znajdują na sklepowych półkach, jest efektem pracy, innowacji i kompetencji wielu ludzi. To emocjonalna i angażująca forma storytellingu, która wzmacnia relacje zarówno z konsumentami, jak i społecznością lokalną – mówi Agata Koppa, Dyrektorka ESG w Carlsberg Polska.

Film wyprodukowała agencja SugarFree, a reżyserem był Tomasz Okulicz. Dokument jest dostępny na kanale YouTube Carlsberg Polska w zakładce Wideo, pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=HvYLmjcaPIA.

– Ten dokument pozwala wejść za kurtynę korporacyjnej narracji i zobaczyć, jakie wartości, ludzie i działania przez lata budowały siłę i renomę Browaru Okocim. Materiał ukazuje przeszłość i teraźniejszość z perspektywy ludzi, dla których browar jest czymś więcej niż tylko zakładem pracy – podsumowuje reżyser Tomasz Okulicz, SugarFree.

źródło: Carlsberg Polska
oprac.: K. Walkowiak