Carrefour konsekwentnie kontynuuje prowadzenie odpowiedzialnych działań, które skutecznie zapewniają bezpieczeństwo klientom i pracownikom sieci. Sklepy Carrefour dostosowane są do wymogów sanitarnych, wdrożono w nich rozwiązania ułatwiające dokonywanie bezpiecznych zakupów, wszyscy pracownicy noszą maseczki lub przyłbice, a sieć stale przypomina i apeluje do klientów o zakrywanie ust i nosa podczas wizyt w placówkach. Działania Carrefour przełożyły się na wzrost zaufania konsumentów do sieci w czasie pandemii koronawirusa.
Carrefour pracuje w pełnej mobilizacji, aby oferować swoim klientom najlepsze doświadczenia zakupowe. Od czasu rozpoczęcia pandemii koronawirusa, w zapewnianie klientom jak największego komfortu zakupów na stałe wpisana została również szczególna troska i dbałość o bezpieczeństwo klientów i pracowników sieci. Miało to potwierdzenie już na początku pandemii, m.in. gdy Carrefour jako pierwsza sieć handlowa wprowadził do swoich sklepów przykasowe ekrany pleksi. Wypracowane w czasie kryzysu koronawirusowego rozwiązania i usługi działają we wszystkich sklepach sieci stanowiąc przykład dobrych praktyk, a bezpieczeństwo dokonywania zakupów niezmiennie znajduje się w centrum uwagi sieci.
Jak wynika z raportu „Zaufanie Polaków do sieci handlowych w czasie pandemii”, zrealizowanego przez agencję Catchers oraz Instytut Badawczy IPC, zaufanie konsumentów do Carrefour zwiększyło się o ponad 11%. Pomimo obecnego spowolnienia pandemii, Carrefour konsekwentnie kontynuuje podjęte działania i rygorystycznie przestrzega najwyższych standardów sanitarnych, w tym dezynfekcji. We wszystkich sklepach Carrefour przy stanowiskach kasowych oraz ladach obsługiwanych przez pracowników sklepów Carrefour wyklejone są także odpowiednie linie ułatwiające utrzymywanie odstępu. Dzięki większej powierzchni hiper- i supermarkety Carrefour zapewniają większe dystansowanie społeczne, a co za tym idzie zakupy w takich placówkach są bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Potwierdzeniem skuteczności podejmowanych działań, obok wzrostu zaufania klientów, jest również fakt, że wszystkie formaty sklepów działają bez zakłóceń i żaden ze sklepów sieci nie został zamknięty z powodu pandemii.
Ponadto, Carrefour wprowadził na swojej stronie carrefour.pl narzędzie Traffic Meter, dając klientom możliwość sprawdzenia natężenia ruchu w wybranym przez konsumenta sklepie i tym samym świadomego zaplanowania wizyty w sklepie, gdy ruch jest mniej intensywny. Carrefour nie ustaje również w dynamicznym rozwoju usług e-commerce. We wszystkich super- i hipermarketach sieci wprowadzono możliwość odbioru zakupów spożywczych zamówionych w sklepie internetowym sieci. To usługa click&collect dla zakupów spożywczych, w ramach której pracownicy wybranego sklepu stacjonarnego za darmo skompletują zakupy według złożonego na stronie carrefour.pl zlecenia. Zamówienie odebrać można w punkcie obsługi klienta wybranego sklepu.