Reprezentant Polski Arkadiusz Milik oraz firma Tymbark przedłużyły współpracę przy Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Piłkarz będzie ambasadorem Turnieju, w którym sam grał w dzieciństwie.
Na mocy przedłużonej umowy Arkadiusz Milik nadal będzie pełnić rolę Ambasadora Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, czyli największych rozgrywek piłkarskich dla dzieci w Europie. Reprezentant Polski weźmie udział w działaniach komunikacyjnych i promocyjnych Turnieju. Milik podpisał umowę z firmą Tymbark, która już od 10 lat jest głównym sponsorem Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Do trwającej właśnie XVI edycji rozgrywek zgłoszonych zostało rekordowe 320 tys. dzieci z całej Polski. Od 21 marca trwają Finały Wojewódzkie, a zwycięzców poznamy 2 maja na Stadionie Narodowym w Warszawie, bezpośrednio przed finałem Pucharu Polski.
– W dzieciństwie sam grałem w tym Turnieju, dlatego teraz cieszę się, że już jako reprezentant Polski mogę być jego Ambasadorem. Z podziwem i satysfakcją patrzę jak Turniej od moich czasów rewelacyjnie się rozwinął. Dziś mecze finałowe rozgrywane są na Stadionie Narodowym. To fantastyczna promocja piłki nożnej i świetna okazja dla dzieci do zaprezentowania swojego talentu. Rok temu gościłem podczas Finału Ogólnopolskiego na Stadionie Narodowym i do dziś pamiętam ten uśmiech i radość dzieci, dla których występ na murawie stadionu, na którym na co dzień swoje mecze rozgrywa Reprezentacja Polski był niesamowitym przeżyciem i na pewno motywacją do dalszych treningów. Trzymam kciuki za tegorocznych uczestników i mam nadzieję, że ktoś z nich pójdzie w moje ślady i za kilka lat będzie strzelać gole dla Reprezentacji Polski – powiedział Arkadiusz Milik, napastnik Reprezentacji Polski i Ajaksu Amsterdam.
– Zdecydowaliśmy się na przedłużenie współpracy z Arkadiuszem Milikiem, ponieważ jest doskonałym ambasadorem Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Kiedyś grał w tych rozgrywkach, a dziś już jako czołowy piłkarz reprezentacji Polski i ligi holenderskiej swoim profesjonalizmem i ciężką pracą zarówno na boisku jak i poza nim, udowadnia, że jest bardzo dobrym wzorem do naśladowania dla dzieci, które marzą o piłkarskiej karierze i grze w reprezentacji Polski – powiedział Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu Grupy Maspex.
Arkadiusz Milik jest oficjalnym Ambasadorem Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” od 2015 r. kiedy podpisał pierwszą umowę z firmą Tymbark, czyli głównym sponsorem rozgrywek. Piłkarz był gościem ubiegłorocznego Wielkiego Finału XV edycji Turnieju, który został rozegrany 2 maja na Stadionie Narodowym w Warszawie, przed finałem Pucharu Polski. Obejrzał mecze finałowe oraz wziął udział w ceremonii dekoracji zwycięzców wręczając najlepszym drużynom medale.
***
Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” to największe rozgrywki piłkarskie dla dzieci w wieku szkolnym w Europie. Organizatorem jest Polski Związek Piłki Nożnej, a głównym sponsorem od 10 lat firma Tymbark. Do tegorocznej XVI edycji zgłoszonych zostało ponad 320 tys. dzieci z całej Polski. Rywalizacja dziewcząt i chłopców odbywa się aż w trzech kategoriach wiekowych: do lat 8, 10 i 12. Finał Turnieju rozgrywany jest na Stadionie Narodowym bezpośrednio przed finałem Pucharu Polski, a zwycięzcy w nagrodę wyjeżdżają na mecze Reprezentacji Polski. W trakcie historii Turnieju wyrosło z niego wielu obecnych reprezentantów Polski różnych kategorii wiekowych. Patronat honorowy nad XVI edycją Turnieju sprawuje Prezydent RP Andrzej Duda. Patronat nad rozgrywkami objęły również: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Ministerstwo Zdrowia oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej, a także UEFA Grassroots.