Wystartowała IX edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku”. Nowa edycja ma na celu pokazanie bliskości i dostępności polskich warzyw, owoców i przetworów oraz ziemniaków i grzybów, a także rozbudzenie apetytu na polskie produkty rolne. W ramach działań realizowana będzie szeroka kampania PR oraz influencer marketingu, jak również powstanie serwis internetowy poświęcony krajowym owocom, warzywom oraz ziemniakom i grzybom, a także towarzyszący mu profil na portalu Facebook.
Dotychczasowe działania prowadzone w ramach wcześniejszych edycji kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku” miały na celu wsparcie kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych, których podstawę powinny stanowić warzywa, owoce i otrzymane z nich przetwory, na przykład soki. Bieżąca edycja promuje polskie produkty, jako podstawę codziennej diety, która powinna opierać na produktach lokalnych.
– Głównym celem kampanii jest wsparcie produktów polskich producentów warzyw i owoców, grzybów i ziemniaków, których ilość i różnorodność oraz dostępność jest niespotykana na skalę europejską, a może i światową, a mimo tego nadal przeciętnie spożywamy ich mniej niż w większości krajów europejskich. Działania rozpoczęliśmy od stworzenia serwisu internetowego – www.apetytnapolskie.com – stanowiącego kompendium wiedzy o wszystkich uprawianych w Polsce warzywach, owocach a także ziemniakach i grzybach. Będzie to miejsce, w którym konsument odnajdzie informacje na temat ich wartości odżywczej i prozdrowotnej poparte badaniami naukowymi – mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.
Kampania potrwa do końca lutego 2020 roku. Finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, którego celem jest wzrost spożycia oraz promocji produktów rolno-spożywczych (warzyw, owoców, grzybów, ziemniaków i ich przetworów). Organizatorem programu jest Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków.
Foto: Pixabay