Ozdoby choinkowe, otwieracze do piwa oraz podkładki pod myszkę komputerową z fotografiami bramy wjazdowej do obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau lub ze zdjęciem więziennych baraków, można było znaleźć w ofercie sklepu internetowego Amazon. Odniosło się do tego Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, które na swoim koncie na Twitterze skrytykowało platformę internetową twierdząc, że sprzedaż takich towarów jest przejawem braku szacunku. Wpis spotkał się z dużym odzewem oburzonych internautów. Amazon twierdzi, że produkty zostały już wycofane ze sprzedaży, co poprzedzone było negatywnymi recenzjami oraz ponad dwoma tysiącami wiadomości otrzymanymi na Twitterze. Sprawa odbiła się szerokim echem w mediach, nie tylko w Polsce i Stanach Zjednoczonych, ale także m.in. Francji, Holandii czy Meksyku.
Źródło: wyborcza.pl, nytimes.com