Należąca do Maxima Grupė sieć supermarketów Aldik otworzyła pierwszy sklep w stolicy. Jest to największy do tej pory sklep sieciowy, w powstanie którego zainwestowano 3,5 mln. zł (prawie 2,9 mln. litów). Położony we wschodniej części miasta przy ul. Kondratowicza 39 sklep zapewni pracę 50 osobom.
Maxima Grupė kupiła sieć supermarketów Aldik w lutym 2012 r. Sieć składała się z 21 sklepów, piekarni i zakładu cukierniczego. W ciągu dwóch lat działające na terenie województwa lubelskiego i podkarpackiego placówki stopniowo ulegały zmianom – część z nich poddana została całkowitej renowacji, w innych, w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, dokonano przesortowania asortymentu towarów.
– Kupujący w każdym kraju najbardziej cenią sobie rodzimą produkcję. Dlatego też, na etapie kształtowania asortymentu świeżych produktów spożywczych, podobnie jak w innych krajach, dajemy pierwszeństwo lokalnym producentom. Stworzony na potrzeby klientów asortyment świeżych wyrobów stanowi mocną stronę naszej sieci, którą zamierzamy konsekwentnie rozwijać także w przyszłości ‒ komentuje Mindaugas Bagdonavičius, Dyrektor Generalny Maxima Grupė. Jego zdaniem, oferta produktów przemysłowych została utworzona w oparciu o listę najbardziej atrakcyjnych pozycji dostępnych w sklepach Maxima w krajach bałtyckich.
W witrynach nowo powstałego warszawskiego sklepu oferowane są świeże i wędzone wyroby mięsne, produkty mleczne oraz wytwory kulinarne. Codziennie prosto z piekarni „7 Zbóż” i zakładu cukierniczego w Lublinie do sklepu trafi świeże pieczywo i wyroby cukiernicze. Całość oferowanego asortymentu składa się z niemal 10 tys. nazw towarowych.
Sieć supermarketów Aldik w 2013 r. odnowiła 6 sklepów w Lublinie i 1 w Biłgoraju. W tym roku planowana jest renowacja kolejnych 8 oraz otwarcie 10 nowych sklepów z czego część – w Warszawie.