Wychodząc naprzeciw dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku pracy, Grupa Eurocash stale działa wspierając swoich klientów sieci franczyzowych i partnerskich. W ramach Akademii Umiejętności Eurocash, Spółka opracowała właśnie specjalny kompleksowy program wdrożeniowy, który ma pomóc niezależnym detalistom w sprawnym i bezpiecznym wdrożeniu do pracy nowo zatrudnionych pracowników. Każde ze stanowisk w sklepie posiada specjalnie dedykowaną ścieżkę edukacyjno-szkoleniową.
Tego typu programy wdrożeniowe dostępne są w Akademii Umiejętności już od kilku lat. Jednak obecny został znacząco rozbudowany i dostosowany do aktualnych realiów. Programy wdrożeniowe zapewniają dostęp do wiedzy z zakresu BHP czy HACCP, jak również z merchandisingu, obsługi klienta, zarządzania kategoriami czy obliczania rentowności sklepu. Materiały edukacyjne zostały wzbogacone o nowe zagadnienia z zakresu zarządzania strefą kasy i kategoriami produktowymi i, co szczególnie istotne, o tematy związane z koronawirusem. Program wdrożeniowy wyczerpująco omawia aktualne regulacje prawne, rozporządzenia sanitarne, a także zasady obsługi klientów i zarządzenia personelem w czasach pandemii.
Materiały edukacyjne dostępne są w różnej formie – kursów e-learningowych, filmów, nagrań z webinarów i warsztatów on-line, artykułów, materiałów informacyjnych i e-booków. Dostęp nie jest limitowany – poszczególne materiały można odtwarzać wielokrotnie i o dowolnej porze. Cały program został zaprojektowany tak, by każdy nowy pracownik mógł bez problemu przejść go samodzielnie.
– Tworząc ścieżki szkoleniowe wiedzieliśmy, że w obecnej sytuacji konieczne jest szybkie wdrożenie do pracy nowych pracowników – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash. – Obecna sytuacja sprawiła, że wielu naszym franczyzobiorcom udaje się uzupełnić braki kadrowe, co jeszcze 3 miesiące temu było bardzo trudne. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, opracowaliśmy narzędzie które sprawia, że nowy pracownik przejdzie niezbędne szkolenia w trybie ekspresowym. Program wdrożeniowy został opracowany dla sześciu stanowisk w sklepie (kierownik sklepu, pracownik sklepu, pracownik stoiska mięso-wędliny, pracownik stoiska owoce-warzywa, kierownik stoiska mięso-wędliny, magazynier), a każde stanowisko ma precyzyjnie określone działania edukacyjne – ułożone w ścieżki szkoleniowe i rozłożone w czasie. Program jest intuicyjny – wystarczy tylko zalogować się na platformie edukacyjnej i postępować zgodnie z instrukcjami programu. W zeszłym roku taki program wdrożeniowy trwał 3 miesiące, teraz dla kierowników sklepów trwa 4 tygodnie, zaś na pozostałe stanowiska – 2 tygodnie. Poza skróceniem czasu trwania programu szkoleniowego, wyzwaniem było również odpowiednie omówienie wszystkich procedur i regulacji prawnych związanych z koronawirusem. Nowi pracownicy już na początku pracy muszą się dowiedzieć, jak zapewnić bezpieczeństwo sobie i klientom sklepu – dodaje Wrzecionowska-Dzierba.
Wszystkie materiały szkoleniowe dostępne są dla zarejestrowanych użytkowników platformy edukacyjnej Akademii Umiejętności Eurocash. Program wdrożeniowy i wszystkie inne materiały z nim związane są bezpłatne dla wszystkich klientów Grupy Eurocash prowadzących sklepy w organizowanych przez nią sieciach partnerskich i franczyzowych. Dostęp do platformy pomagają im uzyskać przedstawiciele sieci franczyzowych Grupy Eurocash.
Program wdrożeniowy Akademii Umiejętności Eurocash wystartował 20 maja 2020 r.