Akademia Umiejętności Eurocash opracowała program wdrożeniowy dla nowych pracowników sklepów

Aktualności

Akademia Umiejętności Eurocash opracowała program wdrożeniowy dla nowych pracowników sklepów

Wychodząc naprzeciw dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku pracy, Grupa Eurocash stale działa wspierając swoich klientów sieci franczyzowych i partnerskich. W ramach Akademii Umiejętności Eurocash, Spółka opracowała właśnie specjalny kompleksowy program wdrożeniowy, który ma pomóc niezależnym detalistom w sprawnym i bezpiecznym wdrożeniu do pracy nowo zatrudnionych pracowników. Każde ze stanowisk w sklepie posiada specjalnie dedykowaną ścieżkę edukacyjno-szkoleniową.

Tego typu programy wdrożeniowe dostępne są w Akademii Umiejętności już od kilku lat. Jednak obecny został znacząco rozbudowany i dostosowany do aktualnych realiów. Programy wdrożeniowe zapewniają dostęp do wiedzy z zakresu BHP czy HACCP, jak również z merchandisingu, obsługi klienta, zarządzania kategoriami czy obliczania rentowności sklepu. Materiały edukacyjne zostały wzbogacone o nowe zagadnienia z zakresu zarządzania strefą kasy i kategoriami produktowymi i, co szczególnie istotne, o tematy związane z koronawirusem. Program wdrożeniowy wyczerpująco omawia aktualne regulacje prawne, rozporządzenia sanitarne, a także zasady obsługi klientów i zarządzenia personelem w czasach pandemii.

Materiały edukacyjne dostępne są w różnej formie – kursów e-learningowych, filmów, nagrań z webinarów i warsztatów on-line, artykułów, materiałów informacyjnych i e-booków. Dostęp nie jest limitowany – poszczególne materiały można odtwarzać wielokrotnie i o dowolnej porze. Cały program został zaprojektowany tak, by każdy nowy pracownik mógł bez problemu przejść go samodzielnie.

– Tworząc ścieżki szkoleniowe wiedzieliśmy, że w obecnej sytuacji konieczne jest szybkie wdrożenie do pracy nowych pracowników – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash. – Obecna sytuacja sprawiła, że wielu naszym franczyzobiorcom udaje się uzupełnić braki kadrowe, co jeszcze 3 miesiące temu było bardzo trudne. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, opracowaliśmy narzędzie które sprawia, że nowy pracownik przejdzie niezbędne szkolenia w trybie ekspresowym. Program wdrożeniowy został opracowany dla sześciu stanowisk w sklepie (kierownik sklepu, pracownik sklepu, pracownik stoiska mięso-wędliny, pracownik stoiska owoce-warzywa, kierownik stoiska mięso-wędliny, magazynier), a każde stanowisko ma precyzyjnie określone działania edukacyjne – ułożone w ścieżki szkoleniowe i rozłożone w czasie. Program jest intuicyjny – wystarczy tylko zalogować się na platformie edukacyjnej i postępować zgodnie z instrukcjami programu. W zeszłym roku taki program wdrożeniowy trwał 3 miesiące, teraz dla kierowników sklepów trwa 4 tygodnie, zaś na pozostałe stanowiska – 2 tygodnie. Poza skróceniem czasu trwania programu szkoleniowego, wyzwaniem było również odpowiednie omówienie wszystkich procedur i regulacji prawnych związanych z koronawirusem. Nowi pracownicy już na początku pracy muszą się dowiedzieć, jak zapewnić bezpieczeństwo sobie i klientom sklepu – dodaje Wrzecionowska-Dzierba.

Wszystkie materiały szkoleniowe dostępne są dla zarejestrowanych użytkowników platformy edukacyjnej Akademii Umiejętności Eurocash. Program wdrożeniowy i wszystkie inne materiały z nim związane są bezpłatne dla wszystkich klientów Grupy Eurocash prowadzących sklepy w organizowanych przez nią sieciach partnerskich i franczyzowych. Dostęp do platformy pomagają im uzyskać przedstawiciele sieci franczyzowych Grupy Eurocash.

Program wdrożeniowy Akademii Umiejętności Eurocash wystartował 20 maja 2020 r.