10 tys. sklepów w sieciach franczyzowych GK Specjał

Franczyza

10 tys. sklepów w sieciach franczyzowych GK Specjał

12 maja 2021

W sobotę 8 maja w Górnie na Podkarpaciu w formule Market Plus ruszył 10 000. sklep sieci franczyzowych prowadzonych przez spółki GK Specjał (Nasz Sklep, Livio, Rabat Detal). Placówka funkcjonuje w ramach sieci Nasz Sklep pod szyldem Premium Market Plus.

Właścicielem sklepu i franczyzobiorcą są Zakłady Mięsne Smak Górno, firma współpracująca ze Specjałem od 30 lat. Atutem nowej placówki ma być patronackie stoisko mięsno-wędliniarskie. To nasz jedyny w tej chwili sklep własny, w którym oferujemy nasze produkty. Stoisko mięsno-wędliniarskie będzie oczywiście zaopatrywane przez nasz zakład, chociaż oferta zostanie rzecz jasna uzupełniona o produkty, których sami nie wytwarzamy, jak na przykład wołowina, czy mięso drobiowe. Jest nam szalenie miło i chcielibyśmy podziękować firmie Specjał za gotowość współpracy w ramach formatu Market Plus, tym bardziej, iż nasz sklep stał się dla Specjału jubileuszową, dziesięciotysięczną placówką franczyzową ogólnopolskiego dystrybutora firmy Specjał – podkreśla Tomasz Lis, Dyrektor Handlowy zakładów. Zauważa jednocześnie, że dalsze decyzje dotyczące ewentualnego rozwoju w ramach franczyzy sieci własnych sklepów będą podejmowane w ciągu kilku miesięcy, w zależności od wyników uzyskiwanych przez właśnie uruchomioną placówkę.

Sklep w Górnie liczy około 320 mkw. sali sprzedaży i oferuje ponad 8 tysięcy produktów spożywczych oraz podstawowy asortyment produktów przemysłowych. W sklepie znalazło zatrudnienie 10 osób, zaś klienci mogą skorzystać z trzech stanowisk kasowych oraz parkingu na ponad 20 samochodów. Janusz Dąbek, Dyrektor Operacyjny ds. Franczyzy, odpowiedzialny za rozwój formatu Market Plus we wszystkich spółkach franczyzowych GK Specjał podkreśla, że oferta asortymentowa sklepu w Górnie będzie rosła do nawet 10 tysięcy pozycji, gdyż takie założenia przyświecają temu formatowi sklepów. Oczywiście najistotniejszym wyznacznikiem jakości tej placówki handlowej ma być oferta produktów świeżych. Tylko mięso i wędliny, warzywa i owoce oraz wyroby piekarnicze są reprezentowane przez około 600 pozycji, a jeśli dodać do tego bogaty wybór nabiału, to można oceniać wielkość tej oferty nawet na ponad 1000 pozycji – informuje Janusz Dąbek i dodaje przy tym, że format Market Plus cieszy się coraz większym zainteresowaniem detalistów. Sklep w Górnie jest ósmą placówką franczyzową w tym formacie, dodatkowo działa w nim także ponad 30 sklepów własnych Specjału.

Szczególnie cieszy mnie, że właśnie sklep w formule Market Plus stał się naszą jubileuszową placówką. Planujemy przyłączać do naszych sieci około 1500 sklepów rocznie i wszystko wskazuje na to, że plan ten nie jest zagrożony, a wręcz przeciwnie. Formuła Market Plus będzie co prawda stanowiła niewielki procent przystępujących do sieci sklepów, bowiem tak od placówki, jak i jej właściciela wymaga się spełnienia określonych standardów jakościowych, jednak rosnąca liczba tych sklepów dowodzi, że rynek, po okresie pewnej wstrzemięźliwości, pozytywnie zareagował na naszą ofertę ocenia Krzysztof Tokarz, Prezes GK Specjał.

Natomiast Jan Sałata, Dyrektor Generalny sieci Nasz Sklep, zauważa, że sieci udaje się niekiedy przyłączać miesięcznie, jak w kwietniu, nawet 100 nowych placówek handlowych. Dzięki temu w miesiącu tym sieć liczyła 4530 sklepów. W formule Market Plus jest ich co prawda zaledwie sześć, trudno się jednak temu dziwić biorąc pod uwagę wymagania, jakie musi spełniać placówka handlowa tego typu, od powierzchni handlowej jaką dysponuje, czyli minimum 150 mkw. poczynając, zaś na wymogach jakościowych i organizacyjnych kończąc. Mimo to uważam, że formuła Market Plus ma przed sobą ogromną przyszłość, o czym może świadczyć rosnąca liczba zainteresowanych detalistów – podsumowuje Jan Sałata.

Na zdjęciu od prawej: Jan Sałata, Dyrektor Generalny PSH Nasz Sklep; Janusz Dąbek, Dyrektor Operacyjny ds. Franczyzy; Mateusz Kubas, Koordynator ds. Rozwoju Sieci; Tomasz Lis, Dyrektor Handlowy firmy Smak Górno; Mateusz Piróg, Dyrektor ds. Marketingu firmy Smak Górno; Joanna Olejarz, kierownik sklepu.