trendy żywieniowe

Słone przekąski to kategoria, która w ostatnim czasie przeszła nieoczekiwane zmiany. Można w niej zaobserwować zupełnie nowe pomysły na rozwój produktów. Kryją się za tym innowacyjne receptury, niespotykane dotąd smaki, wariacje na temat kształtu i przyciągające uwagę formaty opakowań.

Słodyczy, jak większości produktów żywnościowych, nie ominęły zmiany. Wprowadziło to do kategorii sporo urozmaicenia, w ten sposób konsumenci cały czas stają przed wyborem: pozostać przy tradycyjnych „klasycznych” słodyczach, czy sięgnąć po liczne nowinki.

Bakalland wspólnie z zaproszonymi do współpracy ekspertami postanowił podsumować panujące trendy żywieniowe, mody kulinarne i styl życia, w którym główną rolę odgrywa jedzenie. Opowieści o kulinarnych upodobaniach, ulubionych smakach i składnikach zawarte zostały w trendbooku pt. „Jedzenie w centrum uwagi”.

Z raportu „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych” opracowanego przez Mintel wynika, że prawie 1/3 wszystkich nowych produktów z kategorii żywności i napojów wprowadzonych w Europie między październikiem 2016 r. a wrześniem 2017 r., miała oświadczenia „naturalne”.

Rewolucja technologiczna odgrywa coraz większą rolę w produkcji. Firmy myślące przyszłościowo pracują nad rozwiązaniami pozwalającymi zastąpić surowce pochodzące z tradycyjnych gospodarstw rolno-hodowlanych i zakładów produkcyjnych składnikami i wyrobami gotowymi wytwarzanymi przy wykorzystaniu osiągnięć nauki i technologii. Czy uda im się przekonać konsumentów do zakupu takich produktów?

Konsystencja to najnowsze narzędzie angażowania zmysłów i oferowania doświadczeń wartych dzielenia się z innymi. Tak wynika z raportu analizującego trendy żywieniowe na nadchodzący rok. Coraz więcej osób chce spożywać jedzenie, które nie tylko ładnie wygląda, ale zapewni również niespotykane doświadczenia zmysłowe.

Trendy na rynku spożywczym zmieniają się z roku na rok. Ludzie coraz bardziej zwracają uwagę na to, co jest napisane na etykietach. W mniejszym stopniu interesuje ich jednak skład produktu, a bardziej to, czy dany produkt jest ekologiczny, z jakiego kraju pochodzi oraz czy jest zdrowy. 

X