sprzedaż

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2018 r. liczba transakcji zaraportowanych w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 18% wyższa niż w lutym 2018 r., a całkowita wartość sprzedaży zwiększyła się o 23%.

W Polsce już od dawna mamy do czynienia z nadwyżką podaży nad popytem, a w takich warunkach wysokiej konkurencyjności, sprzedaż nie może sprowadzać się do dostarczenia produktu lub nawet rozwiązania odbiorcy. Niestety wielu polskich przedsiębiorców i właścicieli średnich firm dopiero teraz zaczyna sobie zdawać sprawę, jak wysokich kompetencji od handlowców, przygotowania i aktywności marketingu, udoskonalenia procesu sprzedażowego i doboru formy i kanałów komunikacji wymaga konkurowanie w tak dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

Z danych CMR wynika, że w lutym 2018 r. obroty sklepów małoformatowych były o 5,1% niższe niż w styczniu br., a liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie o 6,6%. W porównaniu z lutym 2017 r. odnotowano spadek łącznej liczby paragonów aż o 1,6%, jednak wskutek wzrostu cen wielu kategorii całkowita wartość sprzedaży była o prawie 4,5% wyższa niż rok wcześniej.

Okres świąt Bożego Narodzenia oznacza dla sklepów zwiększone obroty. Nie sposób jednak precyzyjnie przewidzieć zbytu produktów i część z nich, zwłaszcza tych okazjonalnych, typowo świątecznych, zostaje na sklepowych półkach i w magazynach. Powstaje problem, z którym handlowcy muszą sobie corocznie radzić.

Oddział samochodów dostawczych Volkswagena zanotował wzrost sprzedaży na polskim rynku, w pierwszych trzech kwartałach br. Także w skali światowej sprzedano więcej samochodów. Dużym zainteresowaniem cieszył się produkowany w zakładach we Wrześni Crafter. 

W ciągu roku Polacy kupują ok. 145 mln kg ciastek wydając na nie ok 2,6 mld zł. Takie wnioski przedstawia raport PwC „Rynek ciastek w Polsce". Przeciętny Polak zjada w trakcie roku ok 3,8 kg ciastek. Wyprzedzają nas Brytyjczycy – 13,6 kg, Włosi – 10,5 kg oraz Francuzi, którzy zjadają rocznie ok 7,6 kg tych słodyczy. 

Jako pierwsze medium redakcja „Poradnika Handlowca” podaje niezwykle ważną dla polskiego rynku FMCG informację: Mid Europa Partners poinformował o uzgodnieniu sprzedaży sieci sklepów Żabka podmiotowi CVC Capital Partners, który jest podmiotem inwestycyjnym od 1981 r., a w swoim portfolio posiada ponad 50 firm, m.in. Perfumerie Douglas.

W lipcu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 4,4%, wobec wzrostu o 6,5% przed miesiącem oraz o 3,5% w lipcu ub.r. 

Według danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w listopadzie 2014 roku w stosunku do listopada 2013 spadła o 2% , w stosunku do października 2014 spadła o 4,5%.

Sprzedaż detaliczna w październiku wzrosła o 2,3% licząc rok do roku i była wyższa o 4,2% niż we wrześniu - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Dane te są nieco lepsze od oczekiwań ekonomistów.

Strony

X

Przeczytaj również