ceny

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu 2019 roku wzrosły o 2,2 procent rok do roku, a w porównaniu z poprzednim miesiącem o 1,1 procent - wynika z szybkiego szacunku Głównego Urzędu Statystycznego.

Wzrost płacy minimalnej dał wyższe o 2,3% ceny – wyliczył portal money.pl, na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego.

Przez ostatni rok ceny masła na europejskim rynku hurtowym wzrosły o ponad 100 proc., w tym o 40 proc. w ciągu minionych dwóch miesięcy. Jest praktycznie pewne, że ceny detaliczne w najbliższych tygodniach poszybują w górę, a niewykluczone, że w niektórych krajach zabraknie masła na Święta Bożego Narodzenia - pisze Marcin Lipka, główny analityk Cinkciarz.pl

Według analiz Banku BGŻ BNP Paribas, tegoroczna Wielkanoc będzie droższa od ubiegłorocznej o ok. 4% To znacząca podwyżka, ponieważ w ciągu ostatnich pięciu lat żywność na Wielkanoc drożała średnio o mniej niż 1% – wynika z analizy. 

Jak podaje GUS, ceny żywności w styczniu podniosły się o 3,3% w porównaniu ze styczniem 2016 r. W górę poszły ceny warzyw, mięsa, cukru, nabiału. Najbardziej podrożały słodycze. 

W ofercie hipermarketów i sklepów detalicznych karp pojawia się już na początku grudnia. Pomimo dużego popytu na ten produkt ceny karpia są wciąż atrakcyjne. 

Strategia cenowa jest istotnym elementem każdej firmy. Bardziej niż inne elementy bezpośrednio wpływa na poziom generowanego zysku, pozycjonowanie, reputację firmy. Dla przeciętnego biznesu wzrost ceny zaledwie o 1% powoduje poprawę rentowności aż o ok. 12%. Skuteczna strategia cenowa jest najpotężniejszą dźwignią zysku w firmie. Jednak ta dźwignia działa w obie strony, redukcja ceny w postaci rabatów, bonusów oraz promocji niewłaściwie zarządzanych lub pozostawionych bez kontroli może mieć fatalny wpływ na rentowność firmy.

W styczniu ceny żywności i napojów bezalkoholowych były wyższe od tych z początku ubiegłego roku o 0,1 proc., podczas gdy wskaźnik cen wszystkich towarów i usług spadł o 0,7 proc. rdr, czyli mocniej niż w grudniu.

W miejscu sprzedaży detalicznej sprzedawca ma obowiązek uwidaczniania ceny oraz ceny jednostkowej towaru. W przypadku naruszenia przez przedsiębiorcę obowiązku rzetelnego informowania klientów o cenach sprzedawanych produktów może zostać na niego nałożona przez Inspekcję Handlową bardzo wysoka kara pieniężna.

Jak informuje dzisiejsza „Gazeta Wyborcza”, ceny żywności spadają. Z danych GUS wynika, że w czerwcu bieżącego roku zmalały one o 0,3% w porównaniu z majem.

Strony

X