Jesteś tutaj

Advertisement

Rola opakowań przekąsek „na raz”

Produkty impulsowe służące zaspokojeniu nagłego głodu, sprzedawane są w małych opakowaniach, mieszczących porcję do zjedzenie „na raz”. Producenci kładą szczególny nacisk, aby zawierały idealną ilość ulubionego produktu, która zaspokoi potrzeby konsumenta – w chwili nagłego głodu lub ochoty na małą przekąskę.

Problemem dużych opakowań jest niskie prawdopodobieństwo zjedzenia całej zawartości tuż po napoczęciu. Zazwyczaj konsumenci sięgają po porządną ilość, a następnie chowają produkt do szafki. Bardzo często zdarza się, że o takim produkcie zapominają i znajdują go po kilku miesiącach, np. kiedy skończył się termin przydatności do spożycia. W efekcie taki produkt zostaje wyrzucony, a to sprzyja marnowaniu żywności.

Jednorazowe porcje sprawdzają się w codziennym życiu konsumentów. Jego szybkie tempo sprawia, że nie raz muszą sięgać po posiłek w drodze i innych okolicznościach niesprzyjających pełnym posiłkom. Przekąska, po którą sięga współczesny konsument, musi spełniać jego oczekiwania – być poręczna, niezajmująca wiele miejsca, taka, która nie pobrudzi, nie pokruszy się i nie sprawi dodatkowego problemu. Przy tym powinna być pożywna i szybko zaspakajać głód.

– Projektując nowe linie produktów skupiliśmy się mocno nie tylko na trendach, ale przede wszystkim dynamice stylu życia współczesnych konsumentów. Dziś czas na przekąskę jest mocno ograniczony i zazwyczaj sięgamy po nią w biegu – nierzadko będąc poza domem. W takich sytuacjach sprawdzają się produkty niewielkie, lekkie i poręczne, które jednocześnie potrafią skutecznie zwalczyć nagły głód. Edukujemy Polaków, że chociaż pożywna przekąska nie powinna składać się z pustych kalorii, wciąż może pełnić funkcję przyjemnościową, która służy dobremu samopoczuciu w trakcie dnia  – komentuje Małgorzata Strzelec, Product Group Manager marki Bakalland.

Bakalland stworzył linię produktów w formie „na raz” – Chwyć & Jedz – która dedykowana została sytuacjom przekąskowym. Konsumenci do wyboru mają orzechy, nasiona, suszone owoce oraz mieszanki bakaliowe. Kolejna linia, wpisująca się w przekąskowość to BA!rdzo Bakaliowe Tabliczki, których gramatura – 65 g – stanowi idealną porcję do sięgnięcia w chwili nagłego głodu i ochoty na produkt przyjemnościowy w innej formie niż dotychczasowe, słodkie przekąski. To ponad 70% pasty daktylowej z dodatkiem bakalii i suszonych owoców oblane czekoladą, stanowiącą 25% produktu.

Przekąska i przyjemność to nieodzowny duet. Polacy najchętniej sięgają po małe co nieco, gdy mają ochotę na coś smacznego (44%). Dla wielu osób jest to sposób na jednorazową zachciankę (33%) czy poprawę humoru (28%). Ważne, aby ta apetyczna chwila przerwy była nie tylko smaczna i satysfakcjonująca, ale także wartościowa i zdrowa. Dzięki temu unikniemy wyrzutów sumienia. Dynamika życia sprawia, że zmianie ulegają również tradycyjne przekąski takie jak kisiel czy budyń. Dawniej kojarzone z dużym garnkiem gotowanym dla całej rodziny, dziś serwowane w poręcznych, jednoporcjowych opakowaniach umożliwiających ich spożycie podczas przerwy w szkole czy pracy. Marka Delecta konsekwentnie "odczarowuje" wizerunek słodkiej przekąski, która kojarzy się z odstępstwem od diety. Nowe produkty z linii "Z serca natury", zwłaszcza z serii FIT, to połączenie idei "czegoś słodkiego", po co konsumenci chętnie sięgają w chwili spadku energii lub nastroju, z czystym składem, pełnym wartościowych składników.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Bakalland oraz Egurrola Dance Studio – sieć szkół  tańca założona i prowadzona przez Agustina Egurrolę, łączą siły. Od nowego roku marka Bakalland razem ze swoimi produktami z linii Bakalland BA! dodaje energii tancerzom podczas treningów, a także zawodów i eventów organizowanych przez Egurrola Dance Studio.

Chcesz dowiedzieć się skąd pochodzą bakalie i dlaczego tak ważna jest ich najwyższa jakość? Zastanawiasz się na czym polega sekret suszonej śliwki Bakalland? Aplikacja na fanpage’u marki Bakalland „Bakalie kuszą z natury” pomoże Ci poznać niezwykły świat bakalii oraz odkryje przed Tobą ich tajemnice. Aplikacja „startuje” 3 listopada i stanowi część kampanii Bakalland, której ambasadorką została Katarzyna Bujakiewicz.

X