Procter & Gamble globalny partner Zimowych Igrzysk Olimpijskich Soczi 2014

Aktualności

Procter & Gamble globalny partner Zimowych Igrzysk Olimpijskich Soczi 2014

10 lutego 2014

Ceremonia otwarcia XXII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi za nami. Gwiazdy radzieckiego sportu: legendarny hokeista Władisław Tretiak i łyżwiarka figurowa Irina Rodnina zapalili znicz olimpijski. Trwające blisko półtorej godziny widowisko artystyczne nawiązywało do historii, geografii i kultury Rosji. W spektaklu wzięło udział 3 tys. artystów i 2 tys. wolontariuszy. Zakończył je pokaz sztucznych ogni, podczas którego odpalono 3,5 tys. fajerwerków.

Pokazy artystyczne poprzedziła defilada reprezentacji 88 krajów. Tradycyjnie rozpoczęli ją Grecy, a zakończyli gospodarze igrzysk. Grupę polskich sportowców prowadził z biało-czerwoną flagą najstarszy w ekipie, 36-letni bobslejowy pilot Dawid Kupczyk.

W igrzyskach w Soczi wystartuje ponad 2900 sportowców z 88 krajów. Polskę reprezentuje najliczniejsza w dziejach białych olimpiad 59-osobowa ekipa. Do 23 lutego sportowcy będą walczyć w 98 konkurencjach.

W trakcie samych igrzysk również niektóre sektory, jak np. spożywczy czy gastronomiczny odnotują duży wzrost.

W tym roku zimowa olimpiada ma dziesięciu globalnych partnerów. Są nimi m.in.: Coca-Cola i Procter & Gamble. Coca-Cola pojawiła się po raz pierwszy na Igrzyskach w 1928 r. podczas IX Olimpiady Letniej w Amsterdamie. Spoty tej marki z okazji igrzysk, podobnie jak te z lat ubiegłych, koncentrują się na zbiorowym dzieleniu się emocjami. Natomiast P&G od kilku tygodni prezentuje spot „Dziękuję Ci, Mamo” będący kontynuacją kampanii prowadzonej podczas olimpiady w Londynie w 2012 r. Polskimi ambasadorami kampanii „Dziękuję Ci, Mamo” są skoczek narciarski Maciej Kot, narciarka biegowa Paulina Maciuszek i łyżwiarka szybka Katarzyna Bachleda-Curuś.