Jesteś tutaj

Branża handlowa wciąż na prowadzeniu

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w sierpniu 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Po raz kolejny branża handlowa odnotowała najwyższe wydatki przeznaczone na reklamę.

Według danych IMM, w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42% spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38%). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8%), telekomunikacja (7%) i motoryzacja (5%).

W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27%) i sklepów w elektroniką (25%), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także hipermarkety (9%).

Źródło i foto: Instytut Monitorowania Mediów

Kategoria: 

Podobne artykuły

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w kwietniu 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Wciąż wzrastają wydatki reklamowe w branży handlowej.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w lipcu 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Branża handlowa utrzymuje się na pierwszym miejscu z niezmienionym wynikiem, natomiast dogoniła ją branża farmaceutyczna.

X