Jesteś tutaj

Nowy Dyrektor Zarządzający Mondelēz International w Polsce i Krajach Bałtyckich

Mondelēz International ogłosił zmianę na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Polski i Krajów Bałtyckich. Od 1 października br. funkcję tę pełni Marcin Dobrock. Nowy Dyrektor Zarządzający związany jest z Mondelēz International od 10 lat. Przez ostatnie dwa lata pełnił rolę Dyrektora Kategorii „Meals” na Europę Południową. Przez blisko dekadę związany był europejską centralą Mondelēz International w Szwajcarii, gdzie zarządzał regionalnym zespołem ds. innowacji w Kategorii Czekolady oraz działem licencjonowania. W nowej roli zastąpi dotychczasowego Dyrektora Zarządzającego, Janusza Idczaka.

Janusz Idczak pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego w Polsce przez ostatnie 2,5 roku, jednak z Mondelez/Kraft Foods związany był przez niemal całą, trwającą już blisko 20 lat, karierę w branży FMCG. Odegrał kluczową rolę w wielu projektach i transformacjach, będących częścią̨ strategii wzrostu i rozwoju firmy, m.in. w przejęciu firmy Stollwerck, fuzjach z LU oraz z Cadbury, czy wreszcie odłączeniu od Mondelez biznesu kawowego.

W czasie jego zarządzania firma utrzymała i wzmocniła pozycję lidera w kategorii ciastek markowych i czekolady w Polsce, a także weszła w kategorię gum do żucia dzięki rozwojowi marki Halls. Dobrze rozwijał się bałtycki oddział, jak i kanały sprzedaży na obu rynkach. Firma angażowała się w szerokozasięgowe kampanie marketingowe takie jak np. „Milka. Sercem z naszymi”, dodatkowe wsparcie otrzymały marki lokalne m.in. flagowa bałtycka Karuna, Prince Polo czy Delicje. Rosły w siłę także inicjatywy z zakresu odpowiedzialnego pozyskiwania surowców. Europejskim programem Harmony, gwarantującym pszenicę do produkcji ciastek ze zrównoważonych upraw, objęta została fabryka w Płońsku (jako pierwsze marki Lubisie i Delicje).

Marcin Dobrock to doświadczony manager europejskiej branży FMCG z ponad 15-letnim stażem zawodowym. Od 10 lat związany jest z Mondelēz International, gdzie ostatnio zajmował stanowisko Dyrektora Kategorii „Meals” (m.in. marka Philadelphia) na Europę Południową, a wcześniej zarządzał m.in. regionalnymi innowacjami w Kategorii Czekolady oraz działem licencjonowania. Zawodowe doświadczenia nowego Dyrektora Zarządzającego obejmują również branżę konsultingową oraz pracę w Nestlé, gdzie odpowiadał za globalny marketing różnych marek słodyczowych w kanale Duty Free.

Zdecydowaną większość swojej kariery zawodowej Marcin Dobrock spędził pracując w międzynarodowym środowisku w Europie, Azji, Ameryce czy na Bliskim Wschodzie. Pracował m.in. rok we Włoszech oraz pół roku w krajach Ameryki Południowej, jednak najdłużej związany jest ze zlokalizowaną w Szwajcarii europejską centralą Mondelēz International.

Pochodzi z Wrocławia. Bardzo mocno związany jest z Amsterdamem, gdzie spędził część dzieciństwa, uczył się i studiował. Absolwent Vrije University w Holandii oraz studiów Executive MBA z zakresu innowacji w przemyśle spożywczym w Copenhagen Business School. Pasjonat narciarstwa oraz podróży.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne, ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym odżywianiu – to tylko niektóre przykłady odpowiedzialnych społecznie działań, prowadzonych przez Mondelēz International, których efekty zostały podsumowane w raporcie „Impact Progress Report”.

Mondelēz International ogłosił roczny raport społecznej odpowiedzialności biznesu „Well-being 2014”. Strategia światowego lidera w produkcji przekąsek skupia się na 4 obszarach: odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, promowania lepszych wyborów żywieniowych i sięgania po przekąski w racjonalny sposób, bezpieczeństwa pracowników i produktów oraz współpracy ze społecznościami lokalnymi.

X