Jesteś tutaj

Kolejna inwestycja Mondelēz International w Polsce

Mondelēz International w dniu 4 grudnia br. poszerzył swą działalność w Polsce o kolejną inwestycję. Firma rozbudowała Centrum Badań, Rozwoju i Jakości w Bielanach Wrocławskich o pilotażową fabrykę Gum do Żucia i Cukierków. Przypomnijmy, że Centrum działa od wiosny 2017 r., w I etapie zainwestowano wówczas 17 mln USD, a prowadzone w Centrum badania obejmowały kategorie Czekolady i Ciastek. W 2018 r. Mondelēz International zainwestował kolejne 5 mln USD w stworzenie nowoczesnego ośrodka technologicznego dla kategorii Gum do Żucia i Cukierków. W uroczystej inauguracji kolejnego etapu inwestycji uczestniczyli przedstawiciele Mondelēz International, a także liczni goście, m.in. władze lokalne, organizacje partnerskie i znamienite grono wspólpracujących z firmą reprezentantów instytucji naukowo-badawczych. Centrum w Bielanach Wrocławskich jest jednym z najnowocześniejszych na świecie ośrodków badawczo-rozwojowych Mondelēz International. Jego zespół to ponad 200 wysoce wykwalifikowanych ekspertów 28 narodowości, pochodzących z 4 kontynentów. Około 45 stanowisk to specjaliści dedykowani nowej dla Centrum Kategorii Gum do Żucia i Cukierków. Są to najzdolniejsi technolodzy i  inżynierowie o unikalnych kompetencjach i wiedzy badawczo-rozwojowej. Dzięki tej nowej inwestycji to właśnie na Dolnym Śląsku powstaną nowe receptury, warianty i połączenia takich znanych w świecie marek, jak: Trident, Halls, Hollywood, Stimorol, Trebor, First, Dirol. Poszerzenie zakresu działania Centrum to element konsekwentnej strategii wspierania rozwoju innowacyjności w Polsce. Polska od lat jest dla Mondelēz International lokalizacją strategiczną. Sieć produkcyjna firmy na terenie naszego kraju obejmuje 7 zakładów.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Pozytywny wpływ Żywiec Zdrój S.A. na kondycję społeczno-gospodarczą w Polsce, zarówno w ujęciu ogólnopolskim jak i lokalnym, to konsekwentnie realizowane działania prowadzone w ramach strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Ich przykładem jest współpraca producenta z lokalnymi władzami i organizacjami. Firma zainwestowała już 27 mln zł w programy społeczne i lokalną infrastrukturę.

Małgorzata Lubelska, Członek Zarządu i Dyrektor Marketingu Grupy Żywiec oraz Tomasz Klima, Dyrektor Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu, w obecności Burmistrza Miasta Żywca Antoniego Szlagora i władz lokalnych, zainaugurowali uruchomienie nowej linii do produkcji piw bezalkoholowych. Inwestując ponad 11 mln zł w nową technologię, Grupa Żywiec kontynuuje strategię rozwoju oferty napojów bezalkoholowych.

X