Jesteś tutaj

Branża piwna gotowa na mundial

Wzmożone zamówienia fast foodów, zwiększona sprzedaż przekąsek, ale przede wszystkim piwa – tak będą wyglądać Mistrzostwa Świata w piłce nożnej dla sektora spożywczego. Jak branża poradzi sobie z mundialowymi wyzwaniami?

Rozpoczynające się za kilka dni Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Rosji to nie tylko wielkie święto kibiców, lecz także okazja do zwiększenia obrotów dla firm z różnych branży. Ręce zacierają głównie producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy piwa.

Kondycja piwa w Europie jest bardzo dobra. Według aktualnych danych Komisji Europejskiej w 2016 r. na kontynencie wyprodukowano 39 mld litrów złocistego trunku, czyli aż o 400 mln litrów więcej niż rok wcześniej. Aż 2/3 piwa wyprodukowanego w Europie pochodzi z sześciu krajów: Niemcy – 21%, Wielka Brytania – 13%, Polska – 10%, Hiszpania – 9%, Holandia – 7%, Belgia – 6%

Dobrą renomą cieszą się piwa wyprodukowane w Polsce – co dziesiąte pochodzi z kraju nad Wisłą. Co ciekawe, według danych KOWR aż 38 proc. eksportowanego przez rodzimych producentów piwa trafia do Czech, do Niemiec – 21 proc., a do Holandii – 17 proc.

Piwo to ulubiony trunek Polaków. Jak wynika z aktualnych danych opublikowanych na portalu statystycznym statista.com zajmujemy czwarte miejsce w Europie pod względem spożywanego rocznie piwa – 98 litrów per capita. Pierwsze miejsce zajmują Czesi (143 l), drugie – Niemcy (104 l), Austria (103 l).

Według szacunków specjalistów, w trakcie roku, w którym odbywa się duża impreza piłkarska, spożycie piwa w naszym kraju wzrasta średnio o około 6 proc.

Nic więc dziwnego, że dla branży spożywczej zadbanie o dostępność, logistykę, ale i jakość tego trunku jest dużym wyzwaniem. Na obniżenie jakości piwa wpłynąć może nadmiar tlenu, szok termiczny, zbyt długie nasłonecznienie, wstrząsy w trakcie transportu. Światło z kolei jest zagrożeniem w przypadku stosowania butelek i w ciągu około trzech tygodni może w pełni zepsuć piwo.

Najbardziej niebezpiecznym czynnikiem dla piwa jest niewłaściwa temperatura. Piwo, aby nie straciło swoich walorów, musi być transportowane, przechowywane cały czas w przedziale temperatur 2-16°C i wilgotność maksymalnie 75 proc., zaś granice tolerancji to 0°C i 25°C, przy wilgotności nieprzekraczającej 85 proc.

Producenci oraz dystrybutorzy piwa aby sprostać wymaganiom konsumentów nie tylko na bieżąco sprawdzają prognozy pogody, instruują kierowców oraz obsługę do odpowiedniego traktowania towaru w trakcie załadunku, transportu czy przechowywania, ale też korzystają ze wsparcia nowoczesnych technologii.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Europejska branża alkoholowa przyjęła dobrowolne zobowiązanie do umieszczania na opakowaniach napojów procentowych informacji o ich składzie oraz wartości odżywczej. W pracach nad projektem, który 12 marca br. został przestawiony Komisji Europejskiej uczestniczyła The Brewers of Europe, ponadnarodowa organizacja zrzeszająca europejskich piwowarów, do której należy Związek Browary Polskie. 

Agencja Starcom przeprowadziła badanie, w którym spytała o firmy związane z mundialem w Rosji oraz reprezentacją Polski. Ponad 60 proc. ankietowanych nie potrafiło wskazać żadnej marki.

X