Jesteś tutaj

AMBRA zwiększa zysk i dywidendę

Grupa AMBRA opublikowała raport za rok obrotowy 2017/2018. Rok ten był okresem przyspieszonej realizacji głównych projektów rozwojowych Grupy AMBRA: nowych win i rozwoju sieci sklepów. Rekordowe zyski i niskie zadłużenie pozwoliły również na podwyższenie dywidendy.

Przychody ze sprzedaży Grupy AMBRA wzrosły o 7,6% dzięki dobrym wynikom osiągniętym zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Dynamicznie rosła sprzedaży win FRESCO, zwłaszcza nowych owocowych smaków o niższej zawartości alkoholu 5,5% oraz nowych formatów opakowań: butelka 250 ml. Specjalistyczne sklepy CENTRUM WINA zwiększały sprzedaż nie tylko win, ale również alkoholi mocnych premium, przede wszystkim rozszerzającej się oferty whisky.

Sprzedaż zagraniczna Grupy rosła jeszcze szybciej niż w Polsce. W Czechach i na Słowacji tempo wzrostu wynosiło ponad 10%. Przychody z całego rynku rumuńskiego wzrosły o prawie 10%.

W 2017/2018 r. Grupa AMBRA wypracowała najwyższy w historii zysk z działalności operacyjnej w wysokości 57 mln zł, czyli o 35,7% więcej niż przed rokiem. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wynosił 32,2 mln zł i był o 39,4% wyższy niż w roku ubiegłym.

Z myślą o dalszym podwyższaniu jakości wyrobów prowadzone były prace modernizacyjne w zakładach produkcyjnych w Polsce i w Rumunii. Łączne wydatki na inwestycje wynosiły ok. 14,4 mln zł.

Rekordowy wynik finansowy wraz z poprawą wykorzystania kapitału pracującego i wysokimi przepływami pieniężnymi umożliwiają zaproponowanie zwiększonej dywidendy w kwocie 0,68 zł na akcję.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Natalia Natu Przybysz z zespołem i Tymon Tymański & The Transistors wyruszają we wspólną, wakacyjną trasę koncertową „Spragnieni Lata” po największych miastach Polski.

W tygodniach przedświątecznych zwiększa się sprzedaż win, również tych musujących. Producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy, licząc na większe zyski, zwiększają swoją aktywność. Spółka Ambra, jeden z liderów na rynku, rozpoczyna przedświąteczna kampanię wizerunkową marek m.in. Cin&Cin i El Sol, głównie w punktach sprzedaży. Spodziewa się zwiększonego ruchu zarówno w tradycyjnych sklepach, restauracjach, jak i internecie.

X