Jesteś tutaj

AMBRA zwiększa zysk i dywidendę

Grupa AMBRA opublikowała raport za rok obrotowy 2017/2018. Rok ten był okresem przyspieszonej realizacji głównych projektów rozwojowych Grupy AMBRA: nowych win i rozwoju sieci sklepów. Rekordowe zyski i niskie zadłużenie pozwoliły również na podwyższenie dywidendy.

Przychody ze sprzedaży Grupy AMBRA wzrosły o 7,6% dzięki dobrym wynikom osiągniętym zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Dynamicznie rosła sprzedaży win FRESCO, zwłaszcza nowych owocowych smaków o niższej zawartości alkoholu 5,5% oraz nowych formatów opakowań: butelka 250 ml. Specjalistyczne sklepy CENTRUM WINA zwiększały sprzedaż nie tylko win, ale również alkoholi mocnych premium, przede wszystkim rozszerzającej się oferty whisky.

Sprzedaż zagraniczna Grupy rosła jeszcze szybciej niż w Polsce. W Czechach i na Słowacji tempo wzrostu wynosiło ponad 10%. Przychody z całego rynku rumuńskiego wzrosły o prawie 10%.

W 2017/2018 r. Grupa AMBRA wypracowała najwyższy w historii zysk z działalności operacyjnej w wysokości 57 mln zł, czyli o 35,7% więcej niż przed rokiem. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wynosił 32,2 mln zł i był o 39,4% wyższy niż w roku ubiegłym.

Z myślą o dalszym podwyższaniu jakości wyrobów prowadzone były prace modernizacyjne w zakładach produkcyjnych w Polsce i w Rumunii. Łączne wydatki na inwestycje wynosiły ok. 14,4 mln zł.

Rekordowy wynik finansowy wraz z poprawą wykorzystania kapitału pracującego i wysokimi przepływami pieniężnymi umożliwiają zaproponowanie zwiększonej dywidendy w kwocie 0,68 zł na akcję.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Naturalny polski cydr ma szansę stać się ważnym zjawiskiem gospodarczym i programem rozwoju regionów. Wykorzystamy ten potencjał, jeżeli polski cydr otrzyma szerokie wsparcie, a na straży jakości produktu staną sami sadownicy. Dziś szansa na rozwój polskiego cydru jest zagrożona – mówi Robert Ogór, Prezes Ambra S.A., producent Cydru Lubelskiego.

Trzeci kwartał roku obrotowego 2013/2014 był udany dla Grupy Ambra zarówno pod względem sprzedaży, jak i wyników finansowych. Dzięki dobrej dynamice sprzedaży osiągniętej przede wszystkim na rynku polskim połączonej z niższymi kosztami operacyjnymi wynik operacyjny był wyższy o 8,4% w porównaniu z trzecim kwartałem poprzedniego roku obrotowego.

X

Przeczytaj również