Jesteś tutaj

Kto sponsoruje tegoroczny mundial?

Agencja Starcom przeprowadziła badanie, w którym spytała o firmy związane z mundialem w Rosji oraz reprezentacją Polski. Ponad 60 proc. ankietowanych nie potrafiło wskazać żadnej marki.

W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z mistrzostwami najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (13 proc.), Adidas (7 proc,), Pepsi (5 proc.), Nike (5 proc.) oraz Visa (4 proc.). Trzy z nich – Coca-Cola, Adidas i Visa – to oficjalni partnerzy FIFA.

Coca-Cola i Adidas okazały się najczęściej wskazywane w badaniu znajomości wspomaganej. Uzyskując wynik odpowiednio 50 proc. i 46 proc. Firma Nike, która nie jest oficjalnie związana z FIFA, ale dostarcza sprzęt dla reprezentacji Polski, z wynikiem 43 proc. znalazła się na trzecim miejscu. Na kolejnych miejscach zestawienia ankietowani wskazali trzy marki, które są sponsorami mistrzostw – McDonalds (40 proc.) – lub oficjalnymi partnerami FIFA: Visa (39 proc.) Hyundai/Kia (36 proc.).

Żadnej marki związanej z reprezentacją Polski w piłce nożnej nie wskazało 65 proc. badanych. Najczęściej wymienianą marką była Biedronka (8 proc.), Coca-Cola (7 proc.), Nike (4 proc.) i Lotos (3 proc.). Natomiast w badaniu świadomości wspomaganej ponad 50 proc. respondentów wskazało marki Lotos, będącą głównym sponsorem reprezentacji oraz Biedronka.

Foto: Pixabay

Podobne artykuły

W salonach Kolportera trwa akcja promocyjna marki Winiary. „Odbierz deskę, zbierz wielkanocną kolekcję!”. W 350 punktach Kolportera można odebrać deski do krojenia z logo Winiar. Klienci, którzy chcieliby wziąć udział w promocji, muszą zakupić produkty marki Winiary na kwotę min. 10 zł oraz okazać paragon. Akcja potrwa do 30 kwietnia. 

Już po raz czwarty sieć sklepów Biedronka i Kompania Piwowarska organizują wspólną akcję ekologiczną, podczas której zbierane będą surowce wtórne.

X