Jesteś tutaj

Kto sponsoruje tegoroczny mundial?

Agencja Starcom przeprowadziła badanie, w którym spytała o firmy związane z mundialem w Rosji oraz reprezentacją Polski. Ponad 60 proc. ankietowanych nie potrafiło wskazać żadnej marki.

W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z mistrzostwami najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (13 proc.), Adidas (7 proc,), Pepsi (5 proc.), Nike (5 proc.) oraz Visa (4 proc.). Trzy z nich – Coca-Cola, Adidas i Visa – to oficjalni partnerzy FIFA.

Coca-Cola i Adidas okazały się najczęściej wskazywane w badaniu znajomości wspomaganej. Uzyskując wynik odpowiednio 50 proc. i 46 proc. Firma Nike, która nie jest oficjalnie związana z FIFA, ale dostarcza sprzęt dla reprezentacji Polski, z wynikiem 43 proc. znalazła się na trzecim miejscu. Na kolejnych miejscach zestawienia ankietowani wskazali trzy marki, które są sponsorami mistrzostw – McDonalds (40 proc.) – lub oficjalnymi partnerami FIFA: Visa (39 proc.) Hyundai/Kia (36 proc.).

Żadnej marki związanej z reprezentacją Polski w piłce nożnej nie wskazało 65 proc. badanych. Najczęściej wymienianą marką była Biedronka (8 proc.), Coca-Cola (7 proc.), Nike (4 proc.) i Lotos (3 proc.). Natomiast w badaniu świadomości wspomaganej ponad 50 proc. respondentów wskazało marki Lotos, będącą głównym sponsorem reprezentacji oraz Biedronka.

Foto: Pixabay

Podobne artykuły

Carrefour Polska został sponsorem głównym cyklu wydarzeń kolarskich Roadshow. Najbliższe wydarzenie odbędzie się w ostatni weekend maja w Zgorzelcu, na parkingu przed Galerią Słowiańską. Sport, edukacja i zabawa, wyjątkowe Muzeum Tour de Pologne oraz „weekend zniżek” to główne atrakcje, jakie czekają na odwiedzających.

Zadeklarowana kwota (na dzień 17 stycznia) zebrana podczas 25. Finału to już  62 418 767 zł. W zbiórkach uczestniczyło również wiele sklepów, na terenie których wolontariusze zbierali pieniądze, a także w akcję włączyły się inne firmy z branży FMCG, wspierając fundację.

X