Jesteś tutaj

Kto sponsoruje tegoroczny mundial?

Agencja Starcom przeprowadziła badanie, w którym spytała o firmy związane z mundialem w Rosji oraz reprezentacją Polski. Ponad 60 proc. ankietowanych nie potrafiło wskazać żadnej marki.

W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z mistrzostwami najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (13 proc.), Adidas (7 proc,), Pepsi (5 proc.), Nike (5 proc.) oraz Visa (4 proc.). Trzy z nich – Coca-Cola, Adidas i Visa – to oficjalni partnerzy FIFA.

Coca-Cola i Adidas okazały się najczęściej wskazywane w badaniu znajomości wspomaganej. Uzyskując wynik odpowiednio 50 proc. i 46 proc. Firma Nike, która nie jest oficjalnie związana z FIFA, ale dostarcza sprzęt dla reprezentacji Polski, z wynikiem 43 proc. znalazła się na trzecim miejscu. Na kolejnych miejscach zestawienia ankietowani wskazali trzy marki, które są sponsorami mistrzostw – McDonalds (40 proc.) – lub oficjalnymi partnerami FIFA: Visa (39 proc.) Hyundai/Kia (36 proc.).

Żadnej marki związanej z reprezentacją Polski w piłce nożnej nie wskazało 65 proc. badanych. Najczęściej wymienianą marką była Biedronka (8 proc.), Coca-Cola (7 proc.), Nike (4 proc.) i Lotos (3 proc.). Natomiast w badaniu świadomości wspomaganej ponad 50 proc. respondentów wskazało marki Lotos, będącą głównym sponsorem reprezentacji oraz Biedronka.

Foto: Pixabay

Podobne artykuły

Zadeklarowana kwota (na dzień 17 stycznia) zebrana podczas 25. Finału to już  62 418 767 zł. W zbiórkach uczestniczyło również wiele sklepów, na terenie których wolontariusze zbierali pieniądze, a także w akcję włączyły się inne firmy z branży FMCG, wspierając fundację.

15 maja br. w poznańskim hotelu Sheraton odbyło się XVI Wiosenne Ogólnopolskie Spotkanie Czołowych Postaci Świata FMCG i HoReCa, podczas którego zostały wręczone Statuetki Hermesa „Poradnika Handlowca” i „Poradnika Restauratora”. W tym roku spotkanie dodatkowo związane było z jubileuszem Wydawnictwa Generalczyk, które – jako firma rodzinna – działa na rynku już od 20 lat.

X

Przeczytaj również