Jesteś tutaj

7 na 10 Polaków nie przywiązuje wagi do nazwy stanowiska

Jak wynika z badania Confidence Index przygotowywanego przez firmę rekrutacyjną Michael Page, aż 7 na 10 badanych jest w stanie zaakceptować ofertę na niższe stanowisko, gdyż w nowym miejscu zatrudnienia ważniejsza dla kandydatów jest perspektywa rozwoju zawodowego (39,1 proc.) oraz zdobycie nowych umiejętności (61,1 proc.).

Co ciekawe, elastyczne podejście do tej kwestii mają również przedstawiciele kadry managerskiej i dyrektorskiej – takie warunki zaakceptowałoby ponad 62 proc. z nich. Mniejsze znaczenie do nazwy stanowiska przywiązują mężczyźni (71,1 proc.) niż kobiety (68,3 proc.). Pod względem wieku, w tej kwestii nieco bardziej kompromisowi są młodsi wiekiem pracownicy. Wśród kandydatów między 18 a 29 r.ż., ponad 77 proc. nie przeszkadzałoby ewentualne niższe stanowisko. Wśród osób między 30 a 49 r.ż., zgodziłoby się na to już niecałe 69 proc., a wśród najstarszych pracowników (powyżej 50 r.ż.) odsetek osób akceptujących takie warunki spadł do 59,7 proc.

Brak dużego przywiązywania do tytułów i stanowisk może wynikać z faktu, że dla Polaków priorytetową wartością w pracy jest rozwój zawodowy. Jak wynika z badania, aspekt ten może nakłonić do zmiany pracy niemal 40 proc. ankietowanych. Jeszcze więcej, bo 61 proc. badanych zmieniłoby pracodawcę, jeśli w innym miejscu miałoby szansę nauczyć się nowych umiejętności. Czynnikiem wymienianym przez badanych jest także chęć wyższych zarobków na co wskazało 43 proc. respondentów.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Barometr Ofert Pracy, wskazujący na zmiany liczby publikowanych w Internecie ogłoszeń o zatrudnieniu, we wrześniu kontynuował wzrostową tendencję - podaje BIEC.

Rośnie ilość firm, które zgłaszają brak osób chętnych do pracy w handlu detalicznym. Spadek bezrobocia odbija się na handlu. To branża, w której najbardziej odczuwalne są niedobory kadrowe.

X

Przeczytaj również