Jesteś tutaj

Tesco uruchamia FoodCloud

Tesco Polska wprowadza aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania żywności. Wcześniej, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i Europie Środkowej, Tesco udostępniło dane dotyczące marnowania żywności w swoich sklepach i dystrybucji.

Aplikacja FoodCloud to kolejna inicjatywa sieci Tesco, mająca na celu eliminowanie marnotrawstwa żywności. Innowacyjna technologia FoodCloud pozwala zwiększać ilość przekazywanych nadwyżek produktów ze sklepów, łącząc placówki handlowe bezpośrednio z organizacjami charytatywnymi. Technologia opracowana na potrzeby FoodCloud jest szeroko stosowana w Wielkiej Brytanii i Irlandii, aby umożliwić supermarketom szybkie i łatwe przekazywanie żywności organizacjom społecznym i bankom żywności.

– Bardzo się cieszę, że wspólnie z Tesco możemy uczestniczyć w pilotażu aplikacji FoodCloud w Polsce – mówi Beata Ciepła, przewodnicząca Rady Banku Żywności w Krakowie. – Mam nadzieję, że jej wdrożenie pozwoli nam szybciej i sprawniej zagospodarowywać nadwyżki żywności otrzymywane z sieci handlowych. System pozwala nam w czasie rzeczywistym nadzorować potwierdzenia odbioru i fizyczne odbiory żywności realizowane przez nasze organizacje partnerskie. A co najważniejsze, doprowadzi do usprawnienia przepływu dokumentów potwierdzających przekazanie darowizny i księgowania tych darowizn – dodaje. Krakowski Bank Żywności jest pierwszym, który testował nowe rozwiązanie.

Aktualnie, ponad 270 sklepów Tesco w Polsce przekazuje nadwyżki żywności. Nowa technologia,  informując organizacje charytatywne o ilościach i lokalizacji dostępnych produktów – w czasie rzeczywistym – pozwoli uprościć proces przekazywania nadwyżek i zachęci nowe organizacje do wzięcia udziału w tej inicjatywie.

– Dzięki aplikacji FoodCloud organizacje charytatywne mogą łatwo uzyskać dostęp do darowizn żywnościowych. Otrzymają informacje o nadwyżkach dostępnej żywności bezpośrednio na telefon, co pozwoli im z łatwością zaplanować odbiór świeżych produktów ze sklepów. System bardzo upraszcza komunikację pomiędzy sklepami i organizacjami charytatywnymi. Wierzymy zatem, że zachęci to więcej organizacji do przyłączenia się do naszego programu – wyjaśnia Małgorzata Tokarz, kierownik operacyjny ds. społeczności w Tesco Polska.

Celem Tesco jest, aby do 2020 r. wszystkie sklepy oferowały organizacjom społecznym nadwyżki żywności. Co więcej, firma stale poszukuje nowych partnerów i organizacji, które mogłyby dołączyć do programu. Dotychczas, odbieranie nadwyżek żywności mogło być logistycznym wyzwaniem dla mniejszych i lokalnych organizacji. Korzystając z aplikacji, otrzymują one bieżące dane o dostępności produktów, co pomaga im lepiej planować redystrybucję produktów.

W pierwszym, testowym etapie, z rozwiązania FoodCloud korzysta 5 sklepów Tesco w obrębie Krakowa. Ambicją Tesco jest rozszerzenie skali działania aplikacji na cały kraj.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Tesco, wspólnie z ponad 100 dostawcami z całej Europy, rusza z nową kampanią wspierającą Banki Żywności i ich podopiecznych. 1% wartości sprzedaży produktów popularnych marek w okresie 29.06 – 12.07 zostanie przekazany do Banków Żywności, aby pomóc sfinansować posiłki dla najbardziej potrzebujących. 

Trzy zwycięskie zespoły podzielą się grantami na realizację najlepszych projektów w konkursie „Tesco Poland Food Waste Reduction Challenge”. Nagrody w wysokości po 5 tys. zł trafią do zespołów Uniwersytetu SWPS oraz Politechniki Warszawskiej, który przygotował dwa projekty.

X