Jesteś tutaj

Przyszłość obiektów typu convenience

Rynek nieruchomości handlowych rośnie w stałym tempie. Powstają nowe miejsca pracy oraz strefy zakupowe. Jest to szczególnie istotne w mniejszych miastach bądź na obrzeżach ośrodków wojewódzkich, gdzie rynek nie jest jeszcze tak nasycony. W takich miejscach doskonale sprawdzają się nieruchomości typu convenience.

Na koniec 2017 roku całkowite zasoby powierzchni handlowej w Polsce wyniosły ponad 11,5 mln mkw. Większość stanowią wielkopowierzchniowe galerie handlowe w dużych miastach, znaczący jest jednak wciąż rosnący udział mniejszych parków handlowych, które stanowią już 10% całkowitej powierzchni. Nieruchomości komercyjne typu convenience uzupełniają mapę handlową kraju. Od tradycyjnych galerii handlowych, parki handlowe odróżnia brak wspólnych korytarzy łączących poszczególne lokale, do których wchodzi się bezpośrednio z parkingu. 

Parki handlowe powstające w konwencji convenience to najczęściej jednokondygnacyjne
nieruchomości usytuowane w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców bądź na obrzeżach miast wojewódzkich. Nieruchomości komercyjne typu convenience umożliwiają klientom wygodne i szybkie zakupy, zapewniając łatwy dostęp do sklepów.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. Ostatni miesiąc w roku upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz noworocznym.

Energy drinki to coraz popularniejsze źródło kofeiny, ich wartość sprzedaży dynamicznie rośnie. Z roku na rok plasują się coraz wyżej na liście największych kategorii FMCG. Ich wskaźnik wzrostu wartości sprzedaży jest ponad 2 razy większy niż dla kategorii substytucyjnych takich jak kawa.

X