Jesteś tutaj

ORLEN obecny już na Słowacji

Pierwsza stacja paliw należąca do Grupy ORLEN działa już na rynku słowackim pod marką Benzina. Jeszcze w tym roku pojawi  się na Słowacji 10 stacji z logiem czerwonego konika morskiego. Tym samym PKN ORLEN rozszerza działalność w segmencie detalicznym o kolejny kraj.

Stacja została otwarta w Malackach, nieopodal granicy słowacko-czeskiej. Oferuje paliwa EFECTA 95 i EFECTA Diesel oraz paliwa premium – VERVA 100 i VERVA Diesel. Zgodnie z założeniami biznesowymi, zarówno nowo otwarta stacja, jak i cała słowacka część sieci Benzina, ma odpowiadać standardom oferty i obsługi swojego czeskiego odpowiednika. Grupa ORLEN, zaopatrując stacje na Słowacji, będzie korzystała przede wszystkim z własnych paliw. W ofercie pozapaliwowej zaś dostępne będą zarówno produkty lokalne, jak i pochodzące z Polski i Czech.

– Zgodnie ze strategią konsekwentnie rozbudowujemy również segment detaliczny. Wchodzimy na nowy rynek, ale jest on nam bliski i dobrze znany pod kątem oczekiwań konsumenckich i otoczenia konkurencyjnego. Jesteśmy przekonani, że nasze doświadczenie i kompetencje oraz atrakcyjna, szeroka oferta obejmująca także produkty i usługi pozapaliwowe, połączona z silną i rozpoznawalną marką, jaką jest Benzina, zapewnią nam sukces również na Słowacji – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Wejście Benziny na nowy rynek poprzedziły liczne analizy i badania konsumenckie, które pokazały, że oczekiwania i zachowania klientów na Słowacji i w Czechach są dość zbliżone. Na rynku czeskim sprzedaż pozapaliwowa rozwija się bardzo dynamicznie, w ciągu ostatnich sześciu lat sieć Benzina zanotowała 50-procentowy wzrost w tym obszarze, a sprzedaż produktów gastronomicznych wzrosła w tym czasie trzykrotnie.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Orlen chce zwiększyć udział sprzedaży polskich produktów na swoich stacjach benzynowych z obecnych 50% do 60% – poinformował prezes koncernu podczas konferencji prasowej. W realizacji tego celu mają pomóc rynki zagraniczne, na których obecny jest Orlen, a także fuzja z Lotosem. 

Ponad 67% produktów, które konsumenci mogą obecnie zakupić na stacjach PKN Orlen, to produkty polskich firm. Łącznie ponad 80% sprzedawanych artykułów zostało wytworzonych w Polsce – powiedział PAP prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, który podczas ubiegłotygodniowego Forum Ekonomicznego w Krynicy przedstawiał strategię sprzedaży detalicznej na stacjach koncernu.

X

Przeczytaj również