Jesteś tutaj

Czym kierują się klienci przy zakupie wina?

62% Polaków pije wino – wynika z raportu „Polacy w świecie wina 2018” firmy MAKRO Polska. Łącznie wypijamy ponad 400 mln l tego trunku rocznie. Przeważnie za butelkę płacimy do 30 zł. Co ciekawe, często kupujemy ją w małym sklepie osiedlowym.

Smak jest ważnym czynnikiem przy wyborze wina dla 92% badanych. Nieco mniejsze odsetki osób wskazały na wytrawność (86%), cenę (82%) oraz kolor (79%). Tylko dla 45% respondentów istotny jest natomiast szczep, a dla 51% – kraj pochodzenia. Preferujemy wina półsłodkie (40%) i półwytrawne (39%), rzadziej wybieramy wytrawne (21%). Jeśli chodzi o kolor, lubimy przede wszystkim wina czerwone (66%).

Gdzie pijemy wino? Zwykle we własnym domu (52%) i u rodziny lub znajomych (50%). Małą popularnością, jeśli chodzi o spożywanie tego trunku, cieszą się natomiast restauracje i kawiarnie (10%), winiarnie (2%), a także puby, bary oraz kluby (2%). Najczęściej alkohol ten kupujemy z okazji organizowanego u siebie spotkania (56%) albo na spotkanie u znajomych bądź rodziny (55%).

83% badanych na butelkę wydaje zazwyczaj do 30 zł. Tylko 2% – płaci za nią przeważnie ponad 51 zł. Zwykle wino nabywamy w dyskoncie spożywczym (35%), hipermarkecie (28%) lub niesieciowym sklepie osiedlowym (19%).

– Bardzo korzystne dla małego sklepu jest to, że wraz z wprowadzeniem dobrego wina do sklepu rośnie sprzedaż produktów innych kategorii. Zwiększa się sprzedaż nabiału dobrej jakości bądź wysokojakościowych wędlin – zauważa Irmina Trefoń, manager ds. rozwoju sieci ODIDO.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jak pokazuje badanie „Polacy w świecie wina”, klientów do sklepów przyciąga bogata oferta. Konsumenci cenią łatwość zakupu tego trunku, dlatego już ponad ¼ Polaków kupuje wino w małym sklepie osiedlowym.

Polacy wypijają ponad 400 mln litrów wina rocznie – wynika z raportu „Polacy w świecie wina 2018”. Jak podkreślają eksperci, 62% Polaków pije wino, a przy wyborze kierujemy się głównie jego smakiem, wytrawnością, ceną i kolorem.

X

Przeczytaj również