Jesteś tutaj

Maleje dynamika sprzedaży samochodów dostawczych

materiały prasowe Ford

We wrześniu zarejestrowano razem 32 623 nowe samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t. Mimo że nastąpił zdecydowany spadek liczby rejestracji – niemal o połowę (-47,3%), w porównaniu z sierpniem, rejestracje samochodów dostawczych wzrosły o 2%.

Po rekordowych wynikach w sierpniu br. we wrześniu zgodnie z oczekiwaniami zarejestrowano dużo mniejszą liczbę pojazdów. Głównym powodem tych rezultatów jest obowiązujący od września br. wymóg spełniania przez wszystkie nowo rejestrowane samochody (osobowe M1 i lżejsze dostawcze - N1 klasa I) nowej procedury pomiarowej WLTP. Obecnie jeszcze w sierpniu br. z powodu przygotowania dystrybutorów czy sprzedawców do tzw. KPP (końcowej partii produkcji) zapełniono place już zarejestrowanymi samochodami, a we wrześniu nastąpił zdecydowany spadek liczby rejestracji – niemal o połowę (-47,3%) w porównaniu z sierpniem. Przy czym spadek ten był generowany przez zmniejszenie zainteresowania samochodami osobowymi (-51,8%) podczas, gdy rejestracje samochodów dostawczych nieznacznie wzrosły (+2%).

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t we wrześniu 2018 r. według analiz PZPM przygotowanych na podstawie wstępnych danych CEP, przybyło 5311 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Tempo wzrostu w tej części rynku obniżało się trzeci miesiąc z rzędu. W czerwcu br. obserwowano jeszcze dwucyfrowy wzrost 18,6% rok do roku, w lipcu już tylko 9,8%, a we wrześniu 8,1%. Od początku 2018 r. przybyło 48 623 nowe samochody dostawcze, co przełożyło się na wzrost w tej grupie o 10,4% w skali roku.

We wrześniu br. w rankingu samochodów dostawczych znowu pierwsze, było Renault – zarejestrowano 900 szt. samochodów tej marki, przy wzroście o 15,4% rok do roku. Marka Renault osiągnęła 17% udział w rynku i wyprzedziła ponownie markę Fiat (809 szt.; -5,7%). Trzeci był Ford, który zarejestrował 690 szt. przy wzroście +24,3%. Za nim na czwartej pozycji uplasował się Volkswagen (678 szt.+55,5%). Piąta pozycja należała do Iveco (432 szt.; +7,2%). Poza pierwszą piątką ostatni miesiąc zakończył Peugeot (415 szt.; - 10,9%) W ogólnym rankingu modeli, we wrześniu br. na pierwszym miejscu – Renault Master (806 szt.) z dużą przewagą w tym miesiącu nad Fiatem Ducato (479) , za którym uplasowało się Iveco Daily ( 432 ). Czwarte ex aequo z Fordem Transitem utrzymał Volkswagen Crafter (po 326). Drugą piątkę otworzył Citroen Jumper (257 szt. ) przed Mercedesem Sprinterem (252 szt.).

Źródło: PZPM

Podobne artykuły

Kwiecień 2018 r. zakończył się wynikiem nieco poniżej miesięcznej średniej osiągniętej w br. Zarejestrowano razem 50 078 nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t. Zgodnie z sezonową fluktuacją było to mniej o 12,6 proc. (-7,2 tys. szt.) niż miesiąc wcześniej ale jednocześnie więcej o 12,9 proc. (+5,7 tys. szt.) niż w analogicznym miesiącu ub.r. Poprawa kwietniowych rezultatów trwa nieprzerwanie od 2012 r.

materiały prasowe Ford

W ostatnim miesiącu sprzedano łącznie 46 553 nowe samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t. W grupie samochodów dostawczych nastąpił wysoki wzrost sprzedaży – o 21,4%. Od początku 2018 r. przybyło 55 269 nowych samochodów dostawczych, co przełożyło się na wzrost w tej kategorii o 11,6% w skali roku – informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

X