Jesteś tutaj

Maleje dynamika sprzedaży samochodów dostawczych

materiały prasowe Ford

We wrześniu zarejestrowano razem 32 623 nowe samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t. Mimo że nastąpił zdecydowany spadek liczby rejestracji – niemal o połowę (-47,3%), w porównaniu z sierpniem, rejestracje samochodów dostawczych wzrosły o 2%.

Po rekordowych wynikach w sierpniu br. we wrześniu zgodnie z oczekiwaniami zarejestrowano dużo mniejszą liczbę pojazdów. Głównym powodem tych rezultatów jest obowiązujący od września br. wymóg spełniania przez wszystkie nowo rejestrowane samochody (osobowe M1 i lżejsze dostawcze - N1 klasa I) nowej procedury pomiarowej WLTP. Obecnie jeszcze w sierpniu br. z powodu przygotowania dystrybutorów czy sprzedawców do tzw. KPP (końcowej partii produkcji) zapełniono place już zarejestrowanymi samochodami, a we wrześniu nastąpił zdecydowany spadek liczby rejestracji – niemal o połowę (-47,3%) w porównaniu z sierpniem. Przy czym spadek ten był generowany przez zmniejszenie zainteresowania samochodami osobowymi (-51,8%) podczas, gdy rejestracje samochodów dostawczych nieznacznie wzrosły (+2%).

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t we wrześniu 2018 r. według analiz PZPM przygotowanych na podstawie wstępnych danych CEP, przybyło 5311 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Tempo wzrostu w tej części rynku obniżało się trzeci miesiąc z rzędu. W czerwcu br. obserwowano jeszcze dwucyfrowy wzrost 18,6% rok do roku, w lipcu już tylko 9,8%, a we wrześniu 8,1%. Od początku 2018 r. przybyło 48 623 nowe samochody dostawcze, co przełożyło się na wzrost w tej grupie o 10,4% w skali roku.

We wrześniu br. w rankingu samochodów dostawczych znowu pierwsze, było Renault – zarejestrowano 900 szt. samochodów tej marki, przy wzroście o 15,4% rok do roku. Marka Renault osiągnęła 17% udział w rynku i wyprzedziła ponownie markę Fiat (809 szt.; -5,7%). Trzeci był Ford, który zarejestrował 690 szt. przy wzroście +24,3%. Za nim na czwartej pozycji uplasował się Volkswagen (678 szt.+55,5%). Piąta pozycja należała do Iveco (432 szt.; +7,2%). Poza pierwszą piątką ostatni miesiąc zakończył Peugeot (415 szt.; - 10,9%) W ogólnym rankingu modeli, we wrześniu br. na pierwszym miejscu – Renault Master (806 szt.) z dużą przewagą w tym miesiącu nad Fiatem Ducato (479) , za którym uplasowało się Iveco Daily ( 432 ). Czwarte ex aequo z Fordem Transitem utrzymał Volkswagen Crafter (po 326). Drugą piątkę otworzył Citroen Jumper (257 szt. ) przed Mercedesem Sprinterem (252 szt.).

Źródło: PZPM

Podobne artykuły

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w marcu 2018 r. według analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego przygotowanych na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, przybyło 5643 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Po sześciu miesiącach wzrostów ostatni miesiąc przyniósł spadek o 7,4% rok do roku.

W lipcu br. odwrotnie niż w czerwcu, sprzedaż samochodów osobowych była bardziej dynamiczna niż samochodów dostawczych. Wolumen pierwszych zwiększył się w porównaniu rok do roku o 25,7% do 46 285 szt. a drugich o 18,6% do 5673 szt. – poinformował Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

X