Podczas spotkania z dziennikarzami, dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec, Małgorzata Lubelska przyznała, że Grupa spodziewa się, że w 2019 r. rynek piwa w Polsce wzrośnie w ujęciu wartościowym, ale wolumenowo odnotuje nieduży spadek sięgający 1-2%.
Podczas spotkania zaznaczono, że wartość rynku wzrośnie, bo Polacy wybierają droższe piwa, specjalności piwne, piwa smakowe, radlery i piwa bezalkoholowe, a to są wszystko propozycje z wyższej półki.
Ubiegłoroczne wyniki – wzrost wolumenowo o 3,5% oraz wartościowo 7% – spowodowane były znakomitą pogodą i Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, co stymulowało rynek. W tym roku ma wrócić do normy.
Grupa Żywiec sprzedała w 2018 r. 11.286 tys. hektolitrów piwa wobec 11.236 tys. hl w 2017 r.
Źródło: PAP Biznes