Do punktów sprzedaży prasy, obsługiwanych przez Kolportera od pewnego czasu trafiają zwiększone nadziały gazet i czasopism. – To efekt dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku – wyjaśniają przedstawiciele spółki.
– Niektórzy wydawcy zdecydowali, że znacząco ograniczają ilość tytułów dystrybuowanych przez jedną z firm kolporterskich. Jednocześnie zwrócili się do nas z prośbą o przyjęcie większych nakładów gazet i czasopism. W poczuciu dbałości o wspólny interes wszystkich uczestników rynku prasowego, jakim jest zapewnienie klientom stałego dostępu do ulubionych tytułów zdecydowaliśmy się na dystrybucję zwiększonych nakładów prasy – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
Zmiana jest wspierana akcją informacyjną, prowadzoną przez część wydawców. Wskazują oni swoim czytelnikom miejsca, w których można bez problemów kupić ich tytuły.
– Jako istotny uczestnik rynku prasowego jesteśmy w pełni przygotowani na różne scenariusze. Przyjęcie większych nadziałów nie było więc dla nas problemem. Od lat konsekwentnie realizujemy strategię stabilnego rozwoju naszego podstawowego biznesu, jakim jest dystrybucja prasy. Dzięki temu udało nam się wypracować takie rozwiązania systemowe, które gwarantują nam pełną elastyczność w dostosowywaniu się do nowych warunków rynkowych. Dysponujemy zapleczem logistycznym, informatycznym i operacyjnym pozwalającym nam na obsłużenie znacznie większej części rynku niż dotychczas. Możemy dystrybuować większe nadziały tytułów prasowych, a także dostarczać je do większej sieci odbiorców – dodaje Dariusz Materek.