Żubrówka najcenniejszą polską marką alkoholową

Producenci

Żubrówka najcenniejszą polską marką alkoholową

09 czerwca 2021

W XV edycji przygotowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” rankingu najcenniejszych polskich marek Żubrówka zdecydowanie zwyciężyła w kategorii napojów alkoholowych, łącznie z piwem. Należąca do oferty CEDC polska wódka zajęła również trzecie miejsce wśród wszystkich marek w branży spożywczej.

Wartość marki Żubrówka została oszacowana na ponad 360 mln zł. Tym samym, Żubrówka zajęła pierwsze miejsce wśród marek alkoholowych w rankingu (przed piwami Tyskie oraz Żywiec) oraz trzecie wśród wszystkich produktów spożywczych w Polsce (po markach Sokołów oraz Mlekpol).

W ogólnym zestawieniu, obejmującym wszystkie branże, Żubrówka zajęła pozycję 39. Liderem całego rankingu polskich marek jest Orlen.

W rankingu „Rzeczpospolitej”, jako druga najcenniejsza marka wódki, znalazła się także inna marka z portfolio CEDC, czyli Soplica, wyceniona na ponad 176 mln zł.

Najcenniejsze marki alkoholi w rankingu „Rzeczpospolitej”*:

Pozycja Marka Szacowana wartość (mln zł) Właściciel Pozycja w rankingu ogólnym
1 Żubrówka 363,8 CEDC International 39
2 Tyskie 348,4 Kompania Piwowarska 40
3 Żywiec 345,2 Grupa Żywiec 41
4 Warka 340,9 Grupa Żywiec 42
5 Lech 251,2 Kompania Piwowarska 52
6 Okocim 191,7 Carlsberg 58
7 Harnaś 184,1 Carlsberg 61
8 Soplica 176,2 CEDC International 63

 

– Pozycja w rankingu „Rzeczpospolitej” potwierdza fakt, że Żubrówka to jedna z polskich marek-ikon. Mamy ogromną satysfakcję z docenienia efektywności wielu lat budowania pozycji tej marki, zarówno w kraju, jak i na świecie. Cieszymy się tym bardziej, że ze względu na ograniczenia prawne, nie mogliśmy przy tym korzystać z powszechnych w branży FMCG form reklamy i promocji, stosowanych chociażby przez pozostawione w pobitym polu marki piwne – mówi Wojciech Bortkiewicz, Dyrektor Komercyjny Marketingu Wódek w CEDC. – Ostatnie lata były bardzo dobrym czasem dla Żubrówki. Z powodzeniem wdrożyliśmy wiele rynkowych aktywacji, rozwijaliśmy też innowacje w ramach tej marki. Wierzymy, że kolejne planowane przez nas działania umocnią siłę Żubrówki jako brandu bazującego na kilkusetletniej tradycji i światowej renomie – dodaje.

* „Rzeczpospolita”, 28.05.2021, „Ranking najcenniejszych polskich marek”.