W XV edycji przygotowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” rankingu najcenniejszych polskich marek Żubrówka zdecydowanie zwyciężyła w kategorii napojów alkoholowych, łącznie z piwem. Należąca do oferty CEDC polska wódka zajęła również trzecie miejsce wśród wszystkich marek w branży spożywczej.
Wartość marki Żubrówka została oszacowana na ponad 360 mln zł. Tym samym, Żubrówka zajęła pierwsze miejsce wśród marek alkoholowych w rankingu (przed piwami Tyskie oraz Żywiec) oraz trzecie wśród wszystkich produktów spożywczych w Polsce (po markach Sokołów oraz Mlekpol).
W ogólnym zestawieniu, obejmującym wszystkie branże, Żubrówka zajęła pozycję 39. Liderem całego rankingu polskich marek jest Orlen.
W rankingu „Rzeczpospolitej”, jako druga najcenniejsza marka wódki, znalazła się także inna marka z portfolio CEDC, czyli Soplica, wyceniona na ponad 176 mln zł.
Najcenniejsze marki alkoholi w rankingu „Rzeczpospolitej”*:
Pozycja | Marka | Szacowana wartość (mln zł) | Właściciel | Pozycja w rankingu ogólnym |
1 | Żubrówka | 363,8 | CEDC International | 39 |
2 | Tyskie | 348,4 | Kompania Piwowarska | 40 |
3 | Żywiec | 345,2 | Grupa Żywiec | 41 |
4 | Warka | 340,9 | Grupa Żywiec | 42 |
5 | Lech | 251,2 | Kompania Piwowarska | 52 |
6 | Okocim | 191,7 | Carlsberg | 58 |
7 | Harnaś | 184,1 | Carlsberg | 61 |
8 | Soplica | 176,2 | CEDC International | 63 |
– Pozycja w rankingu „Rzeczpospolitej” potwierdza fakt, że Żubrówka to jedna z polskich marek-ikon. Mamy ogromną satysfakcję z docenienia efektywności wielu lat budowania pozycji tej marki, zarówno w kraju, jak i na świecie. Cieszymy się tym bardziej, że ze względu na ograniczenia prawne, nie mogliśmy przy tym korzystać z powszechnych w branży FMCG form reklamy i promocji, stosowanych chociażby przez pozostawione w pobitym polu marki piwne – mówi Wojciech Bortkiewicz, Dyrektor Komercyjny Marketingu Wódek w CEDC. – Ostatnie lata były bardzo dobrym czasem dla Żubrówki. Z powodzeniem wdrożyliśmy wiele rynkowych aktywacji, rozwijaliśmy też innowacje w ramach tej marki. Wierzymy, że kolejne planowane przez nas działania umocnią siłę Żubrówki jako brandu bazującego na kilkusetletniej tradycji i światowej renomie – dodaje.
* „Rzeczpospolita”, 28.05.2021, „Ranking najcenniejszych polskich marek”.