W dniu 25 maja 2019 r. hala EXPO XXI w Warszawie gościła franczyzobiorców sieci Lewiatan. Zjazd zorganizowano z okazji 25-lecia działalności Lewiatana na polskim rynku handlu produktami FMCG. Do stolicy z całej Polski przybyli licznie właściciele sklepów z 16 spółek operatorskich Lewiatana, by uroczyście świętować jubileusz. Lewiatan zaczynał skromnie w 1994 r. od porozumienia właścicieli 10 hurtowni, efektem rozmów polskich przedsiębiorców było powstanie konsorcjum zakupowego. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych oddziały Stowarzyszeń zaczęły przekształcać się w kapitałowe spółki operacyjne działające w poszczególnych regionach kraju, których udziałowcami zostali detaliści. Od tego czasu Lewiatan skoncentrował się wyłącznie na prowadzeniu działalności detalicznej w oparciu o unikatowy autorski model partnerskiego systemu franczyzowego, który zakładał, że interes franczyzobiorcy jest najważniejszy, dlatego też sieć tworzona była oddolnie przez samych franczyzobiorców. Dziś Lewiatan jest trzecią siecią detaliczną w Polsce, liczba sklepów przekroczyła 3200, a obroty sieci za 2018 rok osiągnęły 12,5 mld zł, łącznie sieć zatrudnia 30 tys. pracowników. Lewiatan to przede wszystkim duże sklepy (ponad 1800 placówek) i supermarkety, średnia powierzchnia sklepu ciągle rośnie i wynosi 177 mkw. Sklepy Lewiatana są obecne we wszystkich województwach. Prezes Zarządu Lewiatan Holding Wojciech Kruszewski w swoim wystąpieniu z dumą podkreślał, że ten sukces to wyłącznie zasługa samych franczyzobiorców, że tylko dzięki ich wytężonej pracy oraz wspólnej, konsekwentnej realizacji założonych celów stworzono solidny fundament do dalszego rozwoju. Z okazji jubileuszu nagrodą „Ikona Lewiatana” wyróżniono 25 najbardziej zasłużonych dla sieci franczyzobiorców.