Zdrowe Zakupy w Dobrym Składzie

Konkursy i akcje

Zdrowe Zakupy w Dobrym Składzie

29 lutego 2024

Według szacunków niemal 60% Polaków podczas zakupów decyduje się na odwrócenie opakowania, choć robią to tylko po to, aby sprawdzić datę przydatności do spożycia[1]. Prawie połowa tych osób podejmuje wówczas decyzję o zakupie, natomiast tylko 35% konsumentów faktycznie dociera do etykiety produktowej, która stanowi jedyne, wiarygodne źródło informacji o produkcie podczas zakupów w sklepie.

Dolina Dobra, marka produkująca naturalne wyroby mięsne z Przechlewa w ubiegłym roku wystartowała z kampanią „Dobry Skład”. Akcja to efekt połączenia 30-letniego doświadczenia producenta w kwestii zrównoważonego rolnictwa „od pola do stołu” z poczuciem odpowiedzialności za dobro konsumentów. Kampania miała na celu zwrócenie uwagi konsumentów na etykiety produktowe. Dolina Dobra pokazała, że tył opakowania jest dużo ważniejszy niż jego okładka, jednocześnie udowadniając, że w swoich produktach ma tylko Dobry Skład w przeciwieństwie do przepełnionej sztucznymi dodatkami konkurencji. Zgodnie z analizą przeczytanie etykiet najpopularniejszych parówek na rynku zajmuje średnio od 20 do 40 sekund, w zależności od ilości składników – w przypadku kultowych parówek Doliny Dobra czas ten wynosi zaledwie 8 sekund, czyli nawet 5-krotnie mniej od konkurencyjnych wyrobów. Podczas zakupów należy pamiętać, że im więcej czasu zajmuje nam przeczytanie etykiety, tym więcej jest w nim wzmacniaczy smaku i konserwantów.

Zeszłoroczna akcja edukacyjna była jedynie początkiem działań na rzecz uświadamiania konsumentów w kwestii składów produktowych. Już niedługo będzie można zobaczyć jej nową odsłonę, w której tym razem producent przyjrzy się nieco innej kategorii wyrobów mięsnych.

Dolina Dobra jako marka, której fundament działania stanowi troska o dobre, naturalne składy i najwyższą jakość dołączyła ostatnio do platformy Zdrowe Zakupy. Był to  naturalny krok w drodze do dalszego kultywowania   „Dobrego Składu” oraz edukowania konsumentów na szeroką skalę.

[1] Nosecka B., Rola informacji na etykiecie w procesie zakupu produktu żywnościowego, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu

źródło: Dolina Dobra i Zdrowe Zakupy